COMUNICACIÓ EN ENTORNS ORDINARIS
En aquest apartat el personal especialitzat de suport i el personal docent que imparteix els àmbits curriculars poden trobar eines per conèixer les característiques de l’alumnat amb dificultats del llenguatge i la comunicació a Secundària, la imprescindible sensibilització que tota la comunitat educativa necessita davant la seua infravaloració, i tres paquets amb materials per a posar-se en marxa:
- El paquet de qüestionaris per a fer un seguiment sobre la transició a la Secundària per part de l’alumnat amb dificultats del llenguatge i la comunicació, les seus famílies i les persones docents.
- El paquet d’eines per a identificar les dificultats del llenguatge i la comunicació a l’aula ordinària i fer visible l’alumnat que, per les seues característiques, no sempre és detectat o no encaixa en un perfil diagnòstic.
- El paquet d’eines per auditar els entorns comunicatius del centre, que exigeix una autoavaluació de les persones adultes que interactuen a l’aula ordinària, una anàlisi dels espais físics i la incorporació de la veu de l’alumnat.
La aplicació d’aquestes eines requereix un abordament col·laboratiu entre el personal especialitzat de suport (mestres d’Audició en Llenguatge especialment) i el personal que imparteix continguts curriculars, per tal que es produïsca la transferència de perspectives i mirades davant els grups ordinaris.