Recursos per a la comunicació

COMUNICACIÓ EN ENTORNS ORDINARIS

En aquest apartat el personal especialitzat de suport i el personal docent que imparteix els àmbits curriculars poden trobar eines per conèixer les característiques de l’alumnat amb dificultats del llenguatge i la comunicació a Secundària, la imprescindible sensibilització que tota la comunitat educativa necessita davant la seua infravaloració, i tres paquets amb materials per a posar-se en marxa:

  • El paquet de qüestionaris per a fer un seguiment sobre la transició a la Secundària per part de l’alumnat amb dificultats del llenguatge i la comunicació, les seus famílies i les persones docents.
  •  El paquet d’eines per a identificar les dificultats del llenguatge i la comunicació a l’aula ordinària i fer visible l’alumnat que, per les seues característiques, no sempre és detectat o no encaixa en un perfil diagnòstic.

 

  • El paquet d’eines per auditar els entorns comunicatius del centre, que exigeix una autoavaluació de les persones adultes que interactuen a l’aula ordinària, una anàlisi dels espais físics i la incorporació de la veu de l’alumnat.

La aplicació d’aquestes eines requereix un abordament col·laboratiu entre el personal especialitzat de suport (mestres d’Audició en Llenguatge especialment) i el personal que imparteix continguts curriculars, per tal que es produïsca la transferència de perspectives i mirades davant els grups ordinaris.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies