Situacions d’aprenentatge als bicitineraris per les vies verdes des d’una perspectiva inclusiva i transdisciplinària: vivència, anàlisis i disseny

INSCRIPCIÓ ACI: fins al 29 de maig de 2024.

CONFIRMACIÓ: del 30 de maig al 5 de juny de 2024.

HORES DEL CURS: 30 hores

Des de la xarxa CEFIRE venen desenvolupant-se les formacions de Bicitineraris didàctics des de 2002 i són una oportunitat per al professorat de vivenciar i experimentar les possibilitats de l’ús de la bicicleta amb l’alumnat en l’entorn natural, aixó com de conéixer nocions bàsiques de mecànica i com preparar i dissenyar aquest tipus d’activitats.

El curs tindrà una part relacionada amb la justificació curricular a través del disseny de Situacions d’aprenentatge adaptades al nou marc normatiu que relacionen els diferents elements curriculars implicats en un Bicitinerari.

S’incidirà en el caràcter interdisciplinari de la proposta i en la perspectiva inclusiva a l’hora de plantejar situacions d’aprenentatge que impliquen l’ús de la bicicleta i les adaptacions necessàries.

 

FORMACIÓ PRESENCIAL:

Sessions presencials:

Dimarts, 11 de juny de 2024 (17:30 a 20:30 h)

Dimarts,18 de juny de 2024 (17:30 a 20:30 h)

Dimarts, 2 de juliol de 2024 (9 a 17 h)

Dimarts, 9 de juliol de 2024 (9 a 17 h)

Universitat Jaume I – Castelló de la Plana

OBJECTIUS

  • Analitzar i vivenciar els diferents aspectes que conformen la situació d’aprenentatge d’acord amb les indicacions dels currículums LOMLOE.  
  • Disseny de situacions d’aprenentatge que responguen a les realitats educatives del professorat participant.  
  • Experimentar i analitzar les vies verdes com a recurs didàctic als centres educatius que permeten desenvolupar el currículum des d’un aprenentatge situat i amb plantejament multidisciplinari   
  • Analitzar els aspectes de l’activitat relacionats amb el desenvolupament dels ODS i els reptes del S. XXI com per exemple la sostenibilitat, la cooperació, la convivència i la inclusió. 
  • Descobrir el paisatge, aspectes socials, culturals i mediambientals del territori recorregut per tal de crear consciència de les realitats de les comarques recorregudes.  
  • Experimentar i analitzar els diferents aspectes de l’organització d’una eixida didàctica al medi natural en bicicleta.  
  • Transmetre la viabilitat i aplicació didàctica dels itineraris plantejats. 
  • Millorar la lectura i usos de la cartografia impresa i digital. 

CONTINGUTS

  • Recorregut conscient, reflexiu i amb mirada docent dels itineraris en bicicleta per la via verda de la mar (Benicàssim i Orpesa) i el recorregut pel Xúquer i la marjal de Sueca i Cullera. 
  • Plantejament didàctic i disseny als centres educatius de situacions d’aprenentatge incidint en el seu potencial inclusiu, interdisciplinari i transversal.  
  • Anàlisi dels valors que el cicloturisme transmet a l’alumnat i que es desprenen del seu plantejament afavoridor de la coeducació, la sostenibilitat, la convivència i el treball cooperatiu d’entre altres.  
  • Anàlisi de la realitat socioeconòmica i ambiental de les comarques recorregudes vinculat amb els ODS i els reptes del S.XXI  
  • Els recursos de turisme didàctic, cultural i natural, i el seu ús com a ferramentes didàctiques.  
  • Aspectes organitzatius d’una eixida en bicicleta amb alumnat.  
  • Mecànica bàsica de la bicicleta per a la realització d’itineraris en bicicleta amb l’alumnat.  
  • Lectura de mapes i ús didàctic de tecnologies vinculades a la cartografia.  

TONI HERNÁNDEZ MARTÍNEZ

Mestre d’Educació Física de primària i llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Actualment exerceix com a assessor de l’àmbit d’Educació Inclusiva.

ALEJANDRO BADENES ORTÍ

Mestre d’Educació Física de primària, actualment exerceix com a assessor de l’àmbit artisticoexpressiu (Educació Física etapa primària) al CEFIRE artisticoexpressiu.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies