Ús bàsic d’aplicacions GPS per a itineraris en el medi natural

Taller de 8 h

24AE96IN059- Ús bàsic d’aplicacions GPS per a itineraris en el medi natural

INSCRIPCIÓ: fins al 16 de maig de 2024.

CONFIRMACIÓ: del 17 al 23 de maig de 2024.

FORMACIÓ PRESENCIAL:

Sessions presencials:

Dilluns, 27 de maig de 2024 (17:30 a 20 h)

Dimecres, 29 de maig de 2024 (17:30 a 20 h)

Dilluns, 3 de juny de 2024 (16 a 17 h)

Universitat Jaume I – Castelló de la Plana

Taller pràctic que pretén mostrar l’ús bàsic d’algunes aplicacions i recursos tecnològics seleccionats per la seua incorporació en les classes d’Educació Física, en propostes i situacions vinculades a les activitats en l’entorn.

La formació tindrà una part relacionada amb la justificació i encaix curricular d’activitats on podríem fer ús d’aquest tipus de tecnologies. S’incidirà en la relació dels diferents elements curriculars i l’elaboració d’un esborrany de situació d’aprenentatge adaptada al nou marc curricular LOMLOE.

OBJECTIUS

• Conéixer les funcionalitats bàsiques d’algunes aplicacions i recursos tecnològics que es puden usar en la planificació i realització d’itineraris en l’entorn.
  • Proporcionar orientacions a l’hora d’abordar l’encaix curricular dels itineraris en el medi natural, establint les relacions entres els elements curriculars del marc normatiu LOMLOE, i facilitant estratègies per a l’elaboració d’una situació d’aprenentatge relacionada amb l’ús de les aplicacions GPS en els itineraris amb l’alumnat.
  • Practicar l’ús de les aplicacions GPS en activitats i dinàmiques proposades en el taller.

CONTINGUTS

• Ús bàsic d’algunes aplicacions GPS seleccionades per a poder ser emprades en la planificació d’itineraris en el medi natural amb l’alumnat.
  • Tractament curricular de la proposta amb orientacions per a l’elaboració d’una Situació d’aprenentatge que relacione tots els elements curriculars i que incloga l’ús de les aplicacions GPS i recursos tecnològics proposats.
  • Presentació de propostes d’activitats i dinàmiques relacionades amb l’ús de les aplicacions GPS i realització de les mateixes en l’entorn de la Universitat Jaume I.

ALEJANDRO BADENES ORTÍ

Mestre d’Educació Física de primària, actualment exerceix com a assessor de l’àmbit artisticoexpressiu (Educació Física etapa primària) al CEFIRE artisticoexpressiu.