L’art per a expressar i entendre l’actualitat: moviment, paraula i emoció

INSCRIPCIÓ: fins al 23 d’abril de 2024.

CONFIRMACIÓ: del 24 al 29 d’abril de 2024.

FORMACIÓ PRESENCIAL:

Dissabte, 4 de maig de 2024. 9.30 a 14.30. València.

Dissabte, 11 de maig de 2024. 9.30 a 14.30. València.

• Fomentar l’expressió artística i/o física acostant-la a temes actuals.
  • Vincular l’art clàssic al llenguatge i moviment actual a l’aula.
  • Entendre l’art com a mitjà de comunicació actual.
  • Fomentar el treball col·lectiu a l’aula.
  • Aprendre a conéixer cada part del cos com a mitjà d’expressió.
  • Acostar a l’alumnat a pintors i les seues obres per al seu enteniment i treball artístic.
  • Generar coneixement creatiu i potenciar-ho cap a pensaments divergents.
  • Adquirir eines artístiques que permeten tindre un treball en creixement i evolució.
  • Desenvolupar un llenguatge no verbal, que permeta una comunicació integral.
  • Desenvolupar habilitats per a la integració grupal mitjançant el treball de l’atenció, l’empatia i l’escolta.
  • Dotar als docents d’eines artístiques que ajuden a l’aula a l’expressió de l’alumnat en temes de la seua actualitat.

CONTINGUTS

• Treball corporal des de diferents pautes: improvisació, moviment, veu, espai, sensacions.
  • Estudi de les obres pictòriques triades i l’enteniment als temes actuals, a través d’elles (sonoritat, violència, salut mental, utilització xarxes socials).
  • Utilització de la música com a eina per entendre l’atmosfera i el sentit de les obres pictòriques a treballar.
  • Generar recursos de creació artística mitjançant les obres pictòriques triades.
  • Aprendre a utilitzar del Llenguatge no verbal a partir del gest, per arribar a objectius de creacions pictòriques pròpies.
  • Exercicis per a desenvolupar l’atenció plena amb dinàmiques artístiques.
  • Aprendre a conéixer-se i a conéixer als altres. L’individu i el seu entorn amb art.

YEVGENI MAYORGA

Professor d’expressió corporal, pantomima, teatre físic i gestual a l’Escola de l’Actor ESAC València.

Actor i director d’escena.

Llicenciat en Art Dramàtic Escola d’actuació de Nelson Brodt (Santiago de Xile) i Diplomat en Moviment i estils teatrals nascuts de la tradició popular a “La Manxa International School of Image and Gesture” (Pedagogia de Jacques Lecoq).

Realitza la direcció escènica de diferents espectacles de teatre, teatre de carrer, circ, i dansa. Entre ells es compten:

Direcció i posada en escena de “La Selva” adaptació de la Divina Comèdia por la companyia valenciana de teatre de carer “Teatre de el’ull”. Espectacle que va obtindre el premi al millor espectacle de Teatre de Carrer en els Premis Abril València.

El Cascanueces”. Adaptació infantil i Direcció escènica de Yevgeni Mayorga. Orquestra de València. Palau de la Música València.

Direcció teatral i escènica de “VERNE. Un sueño de 20.000 lleguas”. Espectacle de teatre gestual de la seua companyia “Lluvia Horizontal” realitzant funcions en Sala Espacio Inestable, sala Oximorón, Casa de la cultura Rocafort, Festival Teatre In Visinal. XXII Edizione Marano Lagunare Itàlia.

Direcció de l’espectacle de carrer “Festar” de la companyia “Lluvia Horizontal” estrenat en MIM Sueca 2013.

Direcció escènica de “Pre-textos” de la companyia de dansa “Xhido”, espectacle de Jazz, flamenc, teatre i dansa amb la participació del músic Ximo Tebar i el seu grup.

Direcció teatral i escènica de “Invisibles”, “Aprendiendo” i “Atempo Circ”, este últim ha obtingut el premi Fad Sebastià Gasch D’arts Parateatrals 2009 i el premi al millor espectacle de carrer de la resta del món en Umore Azoka 2010. Tots ells, espectacles de circ contemporani de la companyia xilé-catalana “Atempo”.

Direcció escènica de “ECuerdas Nuptiales” espectacle de circ contemporani de la companyia Suïssa “Circ Pitanga”. Espectacle que s’ha escenificat en diferents festivals a Alemanya, Austràlia i el Japó.

Direcció escènica de “El señor de las Peonzas” espectacle de circ contemporani basat en el joc popular de la baldufa de la companyia “Penélope y Aquiles” de Catalunya.

Direcció escènica de “The Troupers” espectacle de circ contemporani de la companyia “La Ventana Nuevo Circo” de València.

Direcció escènica de “Falù” i “Io, il lupo e i biscoti al cioccolato” tots dos espectacles de titelles de la companyia “Teatre della Sete” Udine (Itàlia).

Com a actor i director ha participat en diferents festivals com el Festival Internacional de Pallases d’Andorra, MAC Muestra de Artista de Calle Palencia, Mostra Internacional MiM Sueca, Festival Internacional de Viladecans, Festival Sete Sou Sete Luas (Portugal), Festival Imaginarius Portugal, Fira de Teatre de Carrer de Tàrrega, Trapezi de Reus, Festival Internacional de Teatre Popular ENTEPOLA Xile.

Ha sigut director i actor de “Bestiari Animato” espectacle de teatre infantil coproduït per Lluvia Horizontal i Damatrá Onlus (Itàlia). Esta obra ha sigut representada en Espanya, València sala Carme Teatre, sala Circule i a Croàcia, Slovenia i Itàlia.