ODS. La igualtat i la inclusió en una Educació Física de qualitat, de vida i per a la vida: propostes didàctiques i aplicació pràctica atenent els ODS

24AEODIN001 – ODS. La igualtat i la inclusió en una Educació Física de qualitat, de vida i per a la vida: propostes didàctiques i aplicació pràctica atenent els ODS.

Curs semipresencial 20 hores.

Sessions a distància en la plataforma TEAMS de 17:30 a 20.00 hores:

  • Dimarts 07/05/2024
  • Dijous 09/05/2024
  • Dimarts 14/05/2024
  • Dijous 16/05/2024

Sessió presencial en la Universitat Jaume I de 10.00 a 14.0 hores:

  • Dissabte 11/05/2024
  • Dissabte 18/05/2024

En aquest curs, ens endinsarem en el poder transformador de l’Educació Física en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establerts per les Nacions Unides.

A través de propostes didàctiques innovadores i l’aplicació pràctica de metodologies pedagògiques, explorarem com l’Educació Física pot ser un vehicle per a la promoció d’un estil de vida saludable, la construcció de valors de cooperació i inclusió, i la sensibilització ambiental.

Aquest curs posa un fort èmfasi en la seva aplicació pràctica dins de l’aula.

OBJECTIUS ESPECÍFICS //

  • Reflexionar i analitzar qué significa una Educació Física de qualitat adaptada als reptes i desafiaments del segle XXI.
  • Conèixer i desenvolupar iniciatives i projectes competencials per al desenvolupament dels ODS des de l’Educació Física. ODS 3-4
  • Desenvolupar i practicar activitats i propostes didàctiques inclusives i amb perspectiva de gènere que fomenten la igualtat. ODS 5 i 10
  • Desenvolupar i practicar activitats i propostes competencials que fomenten la sostenibilitat i la cura del medi ambient. ODS 13-14-15
  • Desenvolupar i practicar activitats i propostes competencials que fomenten la mobilitat activa i sostenible i l’oci saludable. ODS 11
  • Desenvolupar i practicar activitats i propostes competencials que fomenten la l’alimentació saludable i sostenible. ODS 2-12
  • Desenvolupar i practicar activitats i propostes competencials que fomenten valors de justícia social, pau i institucions sòlides. ODS 16-17
  • Crear un banc de recursos didàctics i pràctics per a la implementació d’una Educació Física competencial de qualitat.

CONTINGUTS //

  • ODS, agenda 2030, reptes del segle XXI.
  • Inclusió, equitat, igualtat, igualtat d’oportunitats, perspectiva de gènere, estereotips.
  • Sostenibilitat, medi ambient, plogging.
  • Ultraprocessats, begudes energètiques, alimentació en el cicle menstrual. Projecte intercentres d’alimentació S3: Cuida’t – Cuida’l
  • Banc solidari de bicis, rodes S3.
  • Jocs i esports alternatius: Kinball, Twincon, Paladós, Roundnet.
  • Jocs adaptats i específics per a ANEE: bàsquet en cadira de rodes, goalball, boccia.
  • Propostes rítmiques inclusives: rhythm basquet, danses amb bastons…
  • Model d’autoconstrucció de materials.
  • Model comprensiu d’iniciació esportiva (TGFU)
  • Var de l’Honestedat
  • Projecte Patis ASICS: Actius, Saludables, Inclusius, Coeducatius, Sostenibles.
  • Projectes i programes per a la igualtat d’oportunitats: Erasmus +, PEAFS, Recorre Castelló, PIIE

PONENT //

Professora d’Educació Física a l’IES SERRA D’IRTA.

Coordinadora del PEAFS, de sostenibilitat i de projectes Erasmus + 

Premi EAR (educació ambiental) de la CV en 2021 

Premi Dia de l'Esport de la Fundació Trinidad Alfonso en 2021 

Finalistes dels premis nacionals d'aprenentatge-servei 2021 

Participació en diferents congressos nacionals i internacionals relacionats          amb Educació Física.

Mónica Chanzá Payá

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies