Dansa contemporània com a recurs per a l’expressió corporal

INSCRIPCIÓ: fins al 19 de març de 2024.

CONFIRMACIÓ: del 20 al 24 de març de 2024.

FORMACIÓ PRESENCIAL:

Sessions a l’IES Tháder (Oriola):

Dimarts, 9 abril de 17 a 21h.
Dijous, 11 abril de 17 a 21h.
Dimarts, 16 abril de 17 a 21h.
Dijous, 18 abril de 17 a 21h.
Dimarts, 23 abril de 17 a 21h.
Dijous, 25 abril de 17 a 21h.
Dimarts, 30 abril de 17 a 21h.

Mostrar la dansa com un recurs personal i professional per als docents de Educació Física, on alguna cosa se’ls moga a l’interior tan profund que siguen capaços de transmetre-li-ho a l’alumnat. Fer senzill i valuós aquest contingut perquè estiga més present en l’àrea de Educació Física.  

Usarem la dansa contemporània (contact, africà,…) com a eina d’expressió corporal, treballant des dels conceptes base: cos, temps, espai, energia (Motos, Shinca).  

Creant estructures de treball onno és només la repetició sinó també la cerca individual i grupal del movent i la creativitat.  

Donar pautes metodològiques de com acompanyar en l’alumnat aquests processos als docents.  

OBJECTIUS

  • Usar la dansa com a recurs educatiu per al contingut d’expressió corporal.
  • Conéixer el nostre cos i les possibilitats del mateix a través de la dansa.
  • Treballar el ritme i la percepció espacial a través de la dansa.
  • Potenciar amb la dansa la coeducació en les nostres sessions.
  • Conéixer diferents tipus de dansa (contemporània) i promoure el coneixement d’altres cultures.
  • Usar el recurs de la dansa per a treballar la interdisciplinarietat del currículum
  • Oferir recursos per a treballar la creativitat en les sessions d’expressió corporal.
  • Treballar les emocions a través de la dansa.

CONTINGUTS

  • Metodologia per a treballar la coeducació en les sessions.
  • Jocs i activitats per a potenciar la desinhibició i creativitat en el nostre alumnat.
  • Dansa contemporània (conceptes bàsics i consciència corporal).
  • Dansa contact (conceptes bàsics).
  • Dansa africana-contemporània (conceptes bàsics).
  • Ritmes (conceptes bàsics de música, percussió corporal).
  • Percepció espacial.
  • Qualitats de moviment.
  • La presència en escena.
  • Posada en pràctica de l’aprés.
  • Creació d’una coreografia grupal.

MARÍA MARTÍNEZ-MENA PROVENCIO

Professora d’Educació Física a l’Escola Pública (Múrcia). Va començar en primària i actualment és interina en Secundària. Treballa com a docent de dansa i ballarina. És una apassionada de l’educació a través del cos.
Ha donat formacions en dansa (africana i contemporània) per a docents d’Educació Física de manera en línia (masterclass per a la Universitat de València) i presencial (CPR Murcia 2023).

Els seus treballs anteriors van ser d’Educadora Social en la Fundació Secretariat Gitano, en Càritas i en altres entitats sense ànim de lucre. Va treballar de mestra d’Educació Física en Elan Montessori School (Múrcia) i de mestra de reforç en el col·legi concertat Escola Equip (Múrcia).

Usa la dansa com a eina d’intervenció social i d’apoderament per a diferents col·lectius.

Forma part de la companyia de dansa Enraiza (IG @enraiza_cia), movent actualment el seu espectacle La Piel. També ha creat un sol dansa africana – contemporània La Búsqueda (IG @bailamarieta).

Les seues formacions com a Mestra d’Educació Física, Llicenciada en Pedagogia i Màster de Mediació són per la Universitat de Múrcia.
Va cursar 2° curs professional de dansa contemporània en el Conservatori d’Alacant.
Realitza diverses formacions en dansa contemporània, contact i africana a Barcelona i Madrid.

Viatja al Senegal a formar-se en dansa des de 2013

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies