Dansa contemporània com a recurs per a l’expressió corporal

INSCRIPCIÓ: fins al 19 de març de 2024.

CONFIRMACIÓ: del 20 al 24 de març de 2024.

FORMACIÓ PRESENCIAL:

Sessions a l’IES Tháder (Oriola):

Dimarts, 9 abril de 17 a 21h.
Dijous, 11 abril de 17 a 21h.
Dimarts, 16 abril de 17 a 21h.
Dijous, 18 abril de 17 a 21h.
Dimarts, 23 abril de 17 a 21h.
Dijous, 25 abril de 17 a 21h.
Dimarts, 30 abril de 17 a 21h.

Mostrar la dansa com un recurs personal i professional per als docents de Educació Física, on alguna cosa se’ls moga a l’interior tan profund que siguen capaços de transmetre-li-ho a l’alumnat. Fer senzill i valuós aquest contingut perquè estiga més present en l’àrea de Educació Física.

Usarem la dansa contemporània (contact, africà,…) com a eina d’expressió corporal, treballant des dels conceptes base: cos, temps, espai, energia (Motos, Shinca).

Creant estructures de treball onno és només la repetició sinó també la cerca individual i grupal del movent i la creativitat.

Donar pautes metodològiques de com acompanyar en l’alumnat aquests processos als docents.

• Usar la dansa com a recurs educatiu per al contingut d’expressió corporal.
  • Conéixer el nostre cos i les possibilitats del mateix a través de la dansa.
  • Treballar el ritme i la percepció espacial a través de la dansa.
  • Potenciar amb la dansa la coeducació en les nostres sessions.
  • Conéixer diferents tipus de dansa (contemporània) i promoure el coneixement d’altres cultures.
  • Usar el recurs de la dansa per a treballar la interdisciplinarietat del currículum
  • Oferir recursos per a treballar la creativitat en les sessions d’expressió corporal.
  • Treballar les emocions a través de la dansa.

CONTINGUTS

• Metodologia per a treballar la coeducació en les sessions.
  • Jocs i activitats per a potenciar la desinhibició i creativitat en el nostre alumnat.
  • Dansa contemporània (conceptes bàsics i consciència corporal).
  • Dansa contact (conceptes bàsics).
  • Dansa africana-contemporània (conceptes bàsics).
  • Ritmes (conceptes bàsics de música, percussió corporal).
  • Percepció espacial.
  • Qualitats de moviment.
  • La presència en escena.
  • Posada en pràctica de l’aprés.
  • Creació d’una coreografia grupal.

MARÍA MARTÍNEZ-MENA PROVENCIO

Professora d’Educació Física a l’Escola Pública (Múrcia). Va començar en primària i actualment és interina en Secundària. Treballa com a docent de dansa i ballarina. És una apassionada de l’educació a través del cos.
Ha donat formacions en dansa (africana i contemporània) per a docents d’Educació Física de manera en línia (masterclass per a la Universitat de València) i presencial (CPR Murcia 2023).

Els seus treballs anteriors van ser d’Educadora Social en la Fundació Secretariat Gitano, en Càritas i en altres entitats sense ànim de lucre. Va treballar de mestra d’Educació Física en Elan Montessori School (Múrcia) i de mestra de reforç en el col·legi concertat Escola Equip (Múrcia).

Usa la dansa com a eina d’intervenció social i d’apoderament per a diferents col·lectius.

Forma part de la companyia de dansa Enraiza (IG @enraiza_cia), movent actualment el seu espectacle La Piel. També ha creat un sol dansa africana – contemporània La Búsqueda (IG @bailamarieta).

Les seues formacions com a Mestra d’Educació Física, Llicenciada en Pedagogia i Màster de Mediació són per la Universitat de Múrcia.
Va cursar 2° curs professional de dansa contemporània en el Conservatori d’Alacant.
Realitza diverses formacions en dansa contemporània, contact i africana a Barcelona i Madrid.

Viatja al Senegal a formar-se en dansa des de 2013