Blog Erasmus Copenhaguen 2023

ErasmusPlus del Conservatori Professional de Dansa de València a la ciutat de Copenhaguen (Dinamarca), del 21 juny a l’1 de juliol de 2023, Viatgem amb alumnat de 4t, 5é i 6é de l’especialitat de Dansa Contemporània.

• 21 de juny de 2023: Arribada a l’hotel. Estem davant mateixa del canal i molt a prop del centre de la ciutat. S’han distribuït en les habitacions mesclant-se per cursos.
  • 22 de juny de 2023: Visita al Danish Dance Theatre, actualment sota la direcció artística de Marina Mascarell i amb seu a la Copenhaguen Opera House.
    L’alumnat va fer classe amb la companyia i després ens vam quedar a veure l’assaig de l’espectacle The Watchers, creat per la coreògrafa canadenca Dorotea Saykali per al Danish Danse Theatre, i que estaven a punt d’estrenar.
Dinar en la cantina de la Copenhaguen Opera House amb la ballarina espanyola de la companyia Lúa Mayenco, qui els va informar sobre el panorama europeu dancístic des del seu punt de vista i els va contar la seua experiència personal al món de la dansa i a Copenhaguen en particular.
Visita a la Copenhaguen Opera House de la mà de Hilary Briggs. Ella va ser ballarina d’aquesta companyia i, actualment, treballa com a assistent. Vam poder passejar pel back stage i entrar a un dels escenaris.
Ací vam poder fer una xicoteta improvisació de percussió sobre la paret, que sonava segons la grandària i densitat de la pedra que es tocava. En qualsevol racó es pot percebre la importància i el lloc que ocupa l’art.
Sessions d’improvisació a l’aire lliure pels canals de Copenhaguen amb Quim Bigas i Soren Urup. Artistes i creadors amb una comunicació molt pròxima, amb interés per conéixer i aprendre de l’experiència compartida amb amb estudiants joves.
Despertar l’atenció cap a tot el que ens envolta, especialment cap a allò més xicotet i menys habitual, i atendre les possibilitats que ofereix el nostre cos per a relacionar-se amb aquests elements.
  • 23 de juny de 2023: Cloenda de la trobada amb Quim i Soren a les instal·lacions del Danish National School of Performing Arts.
    Ací van emprar l’experiència de les improvisacions fetes als carrers i canals de Copenhaguen per a relacionar-les amb noves propostes d’improvisació.
Aquesta és una de les aules xicotetes. En Europa, els espais són enormes pel que estem acostumats en València. Amb una gran lluminositat i dimensions, que tant trobem a faltar en dansa.
  • 24 de juny de 2023: Free tour amb Paula Peña. Ens acompanya als llocs més emblemàtics i curiosos de la ciutat més visitada d’Escandinàvia amb tota mena d’informació històrica, social i d’entreteniment de la ciutat.
    Ella és valenciana, de Sagunt, i ja fa uns quants anys que treballa a Copenhaguen com a guia turística.
    Està enamorada de la ciutat i així ho transmet en cada racó que ens ensenya.
I, com no podia ser d’altra manera, vam visitar La Sireneta, escultura de bronze realitzada per l’escultor danés Edvard Eriksen. Homenatge de la ciutat al seu escriptor més famós, Hans Christian Andersen.
Es conta que Eriksen pretenia prendre com a model a una famosa ballarina del Ballet Real, anomenada Ellen Price, però davant la negativa d’aquesta a posar nua, va acabar emprant com a referència a la seua esposa.
  • 25 de juny de 2023: Comencen els tallers amb Aline Blegui, Maxime Kroot i Paulina Rewucka al Danish National School of Performing Arts, en un entorn d’envejable natura.
  • Treballem a les fabuloses instal·lacions, aquesta vegada, en l’aula gran. Al costat d’aquesta, una altra aula totalment equipada amb llums, so i grades per a fer representacions.
Mentre transcorre la setmana, agafen forces de forma saludable a les cantines del Campus. Ens sorprén cada dia l’oferta del menú amb plats sans, nutritius i apetitosos…
  • Dijous 29 de juny de 2023: Finalitzen els tallers al DDSKS amb una mostra pública del resultat d’un procés de de creació de cinc dies, dins del programa MFA Dance and Participation.
    Les tres alumnes del màster que els han impartit els tallers aquests dies, es mostren molt satisfetes amb el procés i amb el resultat.
    Ens transmeten el gratificant que els ha resultat treballar amb el grup per la bona predisposició i professionalitat que han demostrat.
  • 30 juny de 2023: Taller de Vertical Danse amb Esther Worbel, professora de moviment acrobàtic i dansa aèria, acompanyada per Lucía Jaén, a AFUK (Akademiet For Utaemmet Kreativitet de Copenhaguen).
Treball dur i molt exigent físicament, però alhora, molt divertit i que els hi ha permet viure i experimentar la relació del cos amb l’espai des d’una altra perspectiva.
  • Un gran espai que es transforma segons les necessitats.
    A l’espai contigu, vam poder veure com entrenaven gimnàstica esportiva amb els aparells corresponents.
  • 1 juliol de 2023: Intercanvi d’impressions sobre l’experiència individual i grupal al voltant de totes les activitats realitzades, i despedida amb Lucía Jaén, la nostra facilitadora d’aquest projecte Erasmus amb Copenhaguen.

Ens emportem una experiència individual, però sobretot una vivència col·lectiva inoblidable.

El valor que els i les daneses donen als seus espais i a la cultura, i la seua generositat, ens ha inspirat molt.