I Jornades Culturals 2016

I Jornades Culturals 2015-2016

Data de publicació de l'entrada: 15/02/2021

INÉS BELDA

La primera ex-alumna amb la qual tindrem el plaer de comptar serà Inés Belda Nácher: Institut de les Arts Artez, La Coixa Dansa, Companyia Iván Pérez ... Inés ens visitarà els dies 6, 7 i 8 d'abril i podrem conèixer de primera mà la seua experiència professional.

LOURDES SÁNCHEZ Y ELENA MARTÍNEZ: MAREA DANZA

El 26 d'abril a les 17:00 h. vindran Lourdes Sánchez i Elena Martínez, ballarines de la companyia Marea Dansa, a fer una xarrada. Ens explicaran com va nàixer el projecte de creació de l'espectacle i la companyia, la seua experiència en el procés de creació i la seua incursió en el món professional.

Marea Dansa representarà l'espectacle "Relieves del Mito a la Danza" al Teatre Principal de València els dies 7 i 8 de maig.

VERÓNICA LLAVERO

El 5 i 6 de maig comptarem amb la presència de Verónica Llavero Pulido que ha treballat amb prestigiosos coreògrafs i balladors d'entre els quals destaquen Javier Latorre o Eva la Yerbabuena. Verónica un taller de flamenc adreçat als alumnes dels Ensenyaments Professionals de Dansa Espanyola.

IRENE BALLESTER: FIL D'ARENA

Dins de les I Jornades Culturals 2016, el proper dimecres 11 de maig tindrem con a invitades a les xiques de Fil d'Arena: Isabel Abril, Irene Ballester, Clara Crespo i Roseta Plasencia. Isabel i Irene es van graduar al nostre Conservatori en les especialitats de Dansa Clàssica i Dansa Contemporània respectivament.

Fill d'Arena impartirà un taller de dansa per als nostres alumnes de 3r a 6é dels ensenyaments professionals. El taller rep el nom de The Big Dance i és una iniciativa socio-cultural internacional per la dansa, organitzada des del Regne Unit per la Fundation for Community i l'alcaldia de Londres, des de 2006. Aquest any es realitzarà a diferents ciutats del món: a l'Estat Espanyol tindrà lloc a Madrid, Donosti i València. Es realitzarà a totes les ciutats el mateix dia i la mateixa coreografia el 20 de maig de 2016. Fil d'Arena organitza aquesta activitat que entra dins del cicle de dansa 2016 organitzat per Culturarts.

La coreografia ha sigut encarregada a Akram Khan, un coreògraf anglès d'origen indi, sobre una música original de Nitin Sawhney. Akram ha creat la coreografia per a tot tipus de persones i nivells d'experiència de la dansa. Es fàcil d'aprendre i realitzar, però esta coreografia transmet sensacions i estats a través de la connexió amb la respiració i els moviments amb un grup gran de persones molt diverses.

S'han explorat una sèrie de temes i idees que inclouen

• La identitat, el viatge i la migració.
  • La connexió, el ritual i l'espiritualitat humana.
  • L'esperança, aspiracions i els èxits.

La proposta de Fil d'Arena consisteix en organitzar un dia de formació al nostre centre. Les integrants d'esta companyia vindran el dia 11 de maig per tal de transmetre la coreografia als alumnes interessats. A més d'aprendre els moviments es farà una sessió en la que el treball de grup serà desenvolupat a través de improvisacions, amb una visió connectada amb el treball del coreògraf Akram Kham.

CLOENDA

Des del dimecres 15 fins al divendres 17 de juny acollirem activitats de cloenda de les Primers Jornades culturals del CPDV. Tindrem la participació dels alumnes de professional de les tres especialitats que oferiran actuacions i tallers de dansa dirigits als seus companys i companyes d'elemental. També podrem gaudir d'interpretacions musicals per part de professorat del centre i tancarem el divendres amb una tamborinada i un berenar per gentilesa de la cafeteria del Conservatori.

Conservatori Professional de Dansa
Camí de Vera, s/n - 46022 - València