El III Congrés estatal d’Educació de Persones Adultes: un dret a noves oportunitats se celebrarà, en format híbrid amb participació presencial o en línia, els dies 24 i 25 de març de 2023 a la Facultat d'Educació de la Universitat d'Alacant. Aquest esdeveniment dona continuïtat als espais de diàleg, debat i convivència oberts pels dos congressos precedents i pren així el relleu del II Congrés organitzat amb èxit l’any 2022 pel Centro Autonómico de Formación e Innovación de Galícia.
CONGRÉS EN DIRECTE
PRESENTACIÓ
Aquest congrés posa en valor projectes de futur i iniciatives innovadores que giren al voltant de sis àrees de debat inspirades en el Marc d’Acció de Marràqueix 2022: Aprofitar el poder transformador de l’aprenentatge i l’educació de persones adultes (AEA). S’hi analitzaran, per tant, qüestions referides a marcs i acords de governança, sistemes educatius per a persones adultes, qualitat de l’aprenentatge, inclusió socioeducativa, dominis d’aprenentatge i cooperació estatal i internacional.
Es tracta, doncs, d’una ocasió única per a reflexionar conjuntament i compartir propostes, experiències i estratègies que contribuiran sense dubte a enfortir la xarxa estatal d’EPA
- Connectar amb les directrius i dinàmiques innovadores per l'aprenentatge al llarg de la vida a Europa i arreu del món dins el Marc d’Acció de Marràqueix 2022.
- Donar a conéixer i compartir experiències dutes a terme en àmbits diversos, com ara l'alfabetització múltiple i global, la inclusió socioeducativa de les persones joves i adultes, la formació vinculada a ocupació i ocupabilitat, la participació cívica i cultural i la internacionalització en l'àmbit de l'educació de persones adultes.
- Consolidar la xarxa pública estatal dels equips docents involucrats en l'aprenentatge i l’educació de persones adultes i incentivar l'associacionisme del professorat i de les persones participants.
INSCRIPCIÓ
Informació general sobre inscripció i participació
Totes les persones interessades a assistir al III Congrés estatal d’EPA 2023 s’han d’inscriure obligatòriament a través del formulari general d’inscripció (A Formulari general), amb independència que desitgen intervenir com a ponents en qualsevol de les dues modalitats, presencial o virtual (B Formulari per a intervencions), o exposar presencialment recursos educatius a la sala d’exposició (C Formulari per a exposició), casos en què aquestes persones han d’omplir a més un dels dos formularis d’inscripció en funció de la segona o tercera modalitat d’intervenció en què es desitja així mateix participar-hi.
Publicació de llistes provisionals i definitives de persones participants
- 21 de febrer: publicació de llista provisional.
- Del 21 al 27 de febrer: comprovació per part de les persones interessades de les dades bàsiques de participació (nom i cognoms, centre docent i modalitat de participació sol·licitada), amb la finalitat que cada persona revise la correcció de les seues dades i realitze, si escau, el tràmit de petició d'esmena, modificació de dades o renúncia a la participació. Per a efectuar-ho, s'ha d'escriure un correu electrònic a 03402061.fpa+congres@edu.gva.es en què s'especifiquen les dades a corregir o modificar.
- NOVETAT 3 de març: publicació de llista definitiva, document que tindrà el valor acreditatiu davant les administracions educatives corresponents de la inscripció de participants en el congrés. Una vegada publicada, no hi haurà possibilitat de modificació relativa a modalitat de participació, presencial o en línia.
- 25 de març: lliurament en mà de justificant de participació a les persones que participen en la modalitat presencial del congrés. Aquelles que ho realitzen de manera virtual no rebran aquest tipus de document justificatiu.
Formularis d'inscripció segons tipologia de participació
Finalitzats els terminis d'inscripció general (formulari A) i de presentació de sol·licituds d'intervenció (formulari B) i participació a la sala d'exposició (formulari C).
Cronograma amb dates claus
PROGRAMA
Àrees de debat
El III Congrés estatal d’EPA 2023: un dret a noves oportunitats mira de posar en valor projectes de futur i iniciatives innovadores que giren al voltant de sis àrees de debat inspirades en el Marc d’Acció de Marràqueix 2022: Aprofitar el poder transformador de l’aprenentatge i l’educació de persones adultes (AEA). S'hi analitzaran, per tant, qüestions referides a cadascuna de les àrees de debat desglossades en els objectius corresponents:
Àrea 1. Marcs i acords de governança
1. Convertir la visió del dret a l’aprenentatge permanent en realitat, amb la col·laboració de tots els actors clau: ministeris d’educació, organitzacions de la societat civil, sector privat, universitats, etc.
2. Incrementar el finançament públic i la mobilització de recursos per part de ministeris d’educació, agents ocupadors, altres actors privats, governs locals i estudiants.
VEUS
Ponències marc
Intervencions presencials
Àrea 1. Marcs i acords de governança
LABORATORI D'IDEES
Juan Miguel Corchado Badía
Mestre de primària del 1983 fins al 2000, catorze anys dels quals al CFPA EC L'Alt Palància (Sogorb) i dotze com a director d'aquest centre. Professor de secundària de l'especialitat de Geografia i Història i, des de l'any 2015, inspector d'Educació i, durant dos cursos, inspector coordinador dels centres d'FPA de les comarques de Castelló. A més, des de l'any 2019 exerceix com a cap d'Inspecció territorial de Castelló.
Mª Ángeles Osed Lasala
Professora d'educació secundària de l'especialitat d'Orientació Educativa amb trenta anys d'experiència en diferents nivells educatius, entre d'altres l'educació de persones adultes, amb diferents responsabilitats com a cap d'estudis, cap de departament i coordinadora de formació. Actualment realitza funcions de Cap de la Unitat d'Educació Permanent i Educació a Distància al Servei d'Equitat, Inclusió i Aprenentage Permanent de la Direcció General de Planificació i Equitat del Govern d'Aragó.
Gemma Argelaga Odrí
Especialista en Art Dramàtic per l'ESAD de Barcelona, es dedicà durant gairebé quinze anys al món del teatre des del seu vessant artístic. Forma part de l'equip de Convivència i gestió de conflictes de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. En paral·lel, des de fa quinze anys forma part de l'equip docent del CFA El Roure de Polinyà (Barcelona) i compagina docència amb la recerca i innovació, la formació de formadors i la col·laboració amb la Xarxa d'Escoles Municipals de Persones Adultes (XEMPA) de la Diputació de Barcelona i amb l'associació catalana ACEFIR.
Anna Delort Puyol
Graduada en Traducció i Interpretació per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en ensenyament en català i castellà com a llengua estrangera. Coordinadora de projectes en l'Associació Catalana per a l'Educació, la Formació i la Recerca (ACEFIR) i professora de l'àmbit de Comunicació especialista en l'aprenentatge de llengües estrangeres. Ha estat professora en el CFA Nou Girona i a hores d'ara imparteix docència en un institut de Formació Professional.
Galeria de vídeos
Àrea 2. Sistemes educatius per a persones adultes
Antonio Vegara Jiménez – Sección de Educación Permanente (Tarifa, Cadis)
Formación laboral desde la educación permanente
Concepción Flores Romero i María Belén Gil Fernández – CEPA Abril (Badajoz)
Formación Profesional, un valor añadido en un centro de EPA
Francisco García Rodríguez – CEA Alto Guadalentín (Lorca, Múrcia)
Matrículas intercentros en enseñanzas regladas de la Región de Murcia
María Rosario Ros García i Francisco Riquelme Mellado – CEA Mar Menor (Torre Pacheco, Múrcia)
FELICEA: la vida es un proyecto. Aprendizaje por proyectos en Educación de Adultos
Mar Montoya Gómez – Associació Catalana per a l'Educació, la Formació i la Recerca (ACEFIR, Girona)
Proyecto Bildung, una mirada holística hacia la educación de personas adultas
Carolina Tarazona Gil – Universitat de València (València)
Toolkit en Aprendizaje-Servicio Intergeneracional Digital: beneficios en el alumnado y profesorado de la Universitat de València
Paula Sabater García, María Teresa Almela Artíguez i Hermínia Brun Sorni – Universitat de València (València)
Buenas prácticas fuera del aula en la formación universitaria de personas mayores
FAQ
Abans del congrés
Durant el congrés
On i com arribar a la Facultat d'Educació de la Universitat d'Alacant?
L'Aeroport d'Alacant-Elx està situat a 9 quilòmetres al sud de la Universitat d'Alacant. Aquest aeroport està connectat nacionalment i internacional amb altres aeroports. En arribar a l'aeroport hi ha diverses opcions per a desplaçar-se fins a la seu del congrés:
A) Amb cotxe de lloguer: Des de l'aeroport fins a la Universitat d'Alacant, s'ha de prendre la carretera N-338 i després el desviament de la A-7/E-15, amb direcció València-Barcelona, fins a arribar a l'eixida Universitat (direcció A-77a). La durada aproximada del trajecte és de 15 minuts amb cotxe.
Les companyies de lloguer de cotxes de l'Aeroport d'Alacant-Elx es troben a la planta P0 de la terminal de passatgers, al vestíbul d'Arribades. Són en total 8 agències, cadascuna amb taulell propi. Les companyies que operen són les següents: Sixt, AVIS, Budget, Hertz, Europcar, Atesa, Recod Go i Centaure.
B) Amb taxi: El servei de taxi de l'Aeroport d'Alacant-Elx està a càrrec de la companyia Ràdio Taxi Elx (telèfon 965 427 777) i es distribueix en dues parades de taxis situades a la terminal de passatgers.
C) Amb autobús interurbà o amb tramvia TRAM: El servei d'autobús (Vectalia Alacant) des de l'aeroport fins a la ciutat d'Alacant correspon a la línia C6 Alacant-Aeroport, els serveis del qual es troben actius des de les 06.30h. fins a les 23.00h., en intervals de 40 minuts.
Si es desitja realitzar el trajecte des de la ciutat d'Alacant fins a la seu del congrés amb tramvia TRAM Metropolità d'Alacant, s'ha de prendre la línia L2 del tramvia a la parada Luceros, que condueix fins a la Universitat d'Alacant amb fi de trajecte a Sant Vicent del Raspeig, que és la parada més pròxima a la Facultat d'Educació.
Telèfon d'informació: 902 106 992
Horaris: enllaç
En aquest mapa es pot planificar el recorregut des de l'estació de Luceros.
Després del congrés