VISITA AULA DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

El passat 28 de març, coincidint amb el Dia de les Víctimes de la Guerra Civil i el Franquisme, l’alumnat d’Història Contemporània de 1r de Batxillerat va participar en la inauguració de l’Aula de Memòria Democràtica a Sant Miquel dels Reis.

El nostre alumnat, a més, va participar en primícia en un joc d’escapada sobre el monestir quan formava part del sistema penitenciari de la postguerra a València. A cadascun se li va fer un document de condemna personalitzat i un certificat de llibertat provisional una vegada superada la prova. Així mateix, se’ls va regalar una llauna de sardines i un panet per a que no oblidaren l’únic menjar, per a compartir, que rebien els presos al dia.

Des de l’organització se’ns va obsequiar, a més, amb dos exemplars de La memòria segrestada, una proposta didàctica sobre els nazis al País Valencià i el còmic Maria la Jabalina que ja estan a disposició de la comunitat educativa a la biblioteca del centre.

Les aules didàctiques pretenen promoure en l’alumnat un aprenentatge de continguts contextualitzat en espais amb forta vinculació amb la història valenciana i des d’una perspectiva innovadora.