TROBADA AMB ANA IRÍBAR

El dimecres 5 d’abril va tenir lloc a la sala d’actes una trobada de l’alumnat de 2n d’ESO, 1r de Batxillerat A i 2n de Batxillerat A amb Ana Iríbar, vídua de Gregorio Ordóñez, assassinat per ETA en 1995.

La trobada va ser l’acte final del projecte educatiu ofert pel CEFIRE, i realitzat amb l’alumnat, dedicat a la memòria i prevenció del terrorisme.

Ana Iríbar, des de la perspectiva que dona ser víctima d’ETA, va aportar els seu testimoniatge i ens va compartir la seua terrible experiència. L’alumnat va entendre que el terrorisme i la violència no tenen cap justificació i que la lluita contra el terrorisme és una lluita per la democràcia, la llibertat i la justícia, en definitiva, per la defensa drets humans. Ana Iríbar també va insistir en què el primer escenari d’aprenentatge de convivència democràtica i respecte és l’institut i, per això, la importància de sensibilitzar l’alumnat contra la radicalització i els extremismes des de les aules.

Cal destacar-ne les intervencions de l’alumnat en el torn obert de paraules, el respecte durant el minut de silenci per totes les víctimes del terrorisme i l’interès i l’atenció que van mostrar en tot moment. Ells també van rebre una forta ovació per part d’Ana i de tot el professorat present.

Gràcies al CEFIRE València per oferir-nos l’activitat i Ana Iríbar per desplaçar-se des de Madrid i fer-nos empatitzar amb el patiment de totes les víctimes del terrorisme.