ÈXIT A LA 3a SESSIÓ ESCOLA DE FAMÍLIES 2022-2023

El dia 30 de gener passat vam realitzar la sessió de l’escola de famílies amb el títol “Alumnat i les seves dificultats amb les assignatures”.
La sessió va ser abordada des de la perspectiva sistèmica, buscant allò que dóna força i permet que l’alumnat aconsegueixi millors resultats acadèmics.
Comptem amb lassistència de 16 membres de la comunitat educativa; entre ells, famílies i professorat.
En primer lloc, agrair la implicació i la valentia de les persones assistents, que van demostrar estar molt compromeses amb l’educació dels fills i filles i desitjoses d’aprendre i poder ajudar-los. Assistiren amb total participació i entrega.
Escoltem el públic assistent i vam veure les seves inquietuds i necessitats.
En aquesta sessió vam veure i vam treballar sobre allò que produeix bloquejos que dificulten l’aprenentatge dels fills i filles, i el que podem fer per alliberar aquests bloquejos i permetre’ls que puguin millorar.
Treballem l’aspecte social: el país, la societat, la institució educativa i l’aspecte familiar: els mandats inconscients que impedeixen al nostre alumnat ser millors que nosaltres i l’amor i el servei que tenen pel sistema familiar. També vam veure com la seva identificació amb ancestres de vegades els impedeix aprendre.
Després de realitzar les activitats, compartim allò que ens portem de la sessió, observant com cada participant va quedar més lleu després de la xerrada-taller.
Ressaltar una vegada més el compromís, grandesa i valentia de tot el personal assistent.
Recordar que la propera sessió serà el 27 de febrer, en què tractarem el tema “Orientació Escolar i Motivació per als Estudis”, a càrrec de les Orientadores de l’institut.
Moltes gràcies, María Pilar Tomás, Amaia Martiarena i Antonio Bueno