Eixida al Parc infantil de Cocodrils

El dimecres 24 d’abril els alumnes de 1r, 2n, 3r i 4t hem eixit d’excursió a gaudir d’un dels parcs del nostre barri, el Parc infantil de Cocodrils. Este parc és molt complet: vaixell pirata, tirolina, sénia, taules de pícnic, àrea de calistenia, atracció amb forma de cocodril, gronxadors adaptats, entre altres.
Gràcies a les mestres d’educació física, Merche i Charo, per organitzar estes sessions físiques. Estes activitats ens donen la possibilitat de conéixer millor diferents zones del nostre barri i gaudir d’elles de manera saludable.

Hort ecològic al pati de l’escola.

Els alumnes de classe de Lola, 4 anys, i els alumnes de 4t hem treballat de valent per a plantar productes de temporada i que l’hort del pati estiga radiant a la primavera.

Bon treball !!

VISITA AL MERCAT DEL CABANYAL

Us presentem l’última sessió que vam tindre la setmana passada a l’Observatori del Canvi Climàtic.

L’objectiu principal era conéixer els nostres productes de proximitat i l’impacte al medi ambient. Així que la millor manera d’aprendre a fer una compra de proximitat era visitar el nostre mercat.

L’activitat va ser molt interessant i els venedors de les parades es mostraren molt amables i contestàren tots els dubtes que sorgiren als nostres alumnes.

Pensament computacional amb el robot educatiu programable Blue-Bot®

El nostre col·legi ha adquirit el robot educatiu Blue-Bot®, a través d’esta ferramenta els alumnes podran desenvolupar diferents competències bàsiques i aprofundir en temes de socialització , iniciativa, creativitat, lideratge i treball col·laboratiu. Té aplicació en diverses matèries i ajuda a treballar l’aprenentatge basat en problemes i projectes de manera senzilla i divertida des dels primers nivells educatius.
Blue-Bot® funciona com el robot educatiu Bee-Bot®, iniciació xiquets menors de 6 anys, però àmplia el rang de treball a xiquets a partir de 6 anys que ja poden aprendre a programar millor des de la tauleta encara que no sàpien llegir.

Per tant Blue-Bot® és un robot de taula programable de dos maneres:

• Mitjançant un panell direccional integrat, igual que el Bee-Bot ® o amb un lector tàctil «TacTile Reader» (no ho hem adquirit), que és un punt de partida perfecte per al control de l’ensenyament, el llenguatge direccional i la programació . Ens permet treballar diferents aspectes del pensament i d’altres rellevants com l’orientació espacial, la motricitat, la lògica, l’estratègia, etc. Un fantàstic recurs per a activitats transdisciplinars i l’aprenentatge significatiu basat en el joc. (Dirigit a infantil i primer cicle de primària, però sempre amb la possibilitat d’utilitzar la forma més avançada si es creu convenient.)
  • La segona manera de programar a Blue-Bot® és per via remota a través de l’aplicació, basada en un entorn familiar per mitjà de blocs, tipus SCRATCH, (Ferramenta de programació sense tindre coneixements profunds sobre el codi) on els alumnes poden programar el seu Blue Bot® usant una funcionalitat d’introducció de variables. Això suposa un extra d’interés, dificultat i abstracció. (Dirigit al segon i tercer cicle de primària.)

Us deixe primer una demostració de les funcións del Bee-Bot ®, robot educatiu més senzill, que el nostre robot Blue-Bot® pot realitzar també.

En este segon vídeo podeu veure una explicació de les majors possibilitats del Blue-Bot® .

A més del Blue-Bot ®, s’ha adquirit un tapet transparent 4×6 i una carretera modular, per al desenvolupament de diferents activitats.

Resultado de imagen de Alfombrilla carretera modular. Bee & Blue bot
Resultado de imagen de alfonbrilla transparente 4x6 bee bot

Visita a l’hort escolar amb els alumnes de quatre anys

Ahir dimecres 13 de març els alumnes de 4t de primària van guiar una visita a l’hort escolar que tenen en Cabanyal Horta. Com es pot veure en les fotos es van formar parelles compostes per un alumne de 4t i un altre de quatre anys, donant peu al fet que entre ells hi haguera comunicació i un aprenentatge conjunt. Els majors van prendre el paper d’alumnes co-tutor dels nostres alumnes de 4 anys, ajudant-los en tot el que necessitaven, com per exemple conéixer i guiar-los en el camí cap al nostre destí, respectar la naturalesa, conéixer les tasques que comporten tindre un hort ecològic i el desenvolupament de les plantes i els seus fruits.
Gràcies a Lola, tutora de 4 anys, per la seua proposta de realitzar esta activitat conjunta, molt enriquidora per a tots.
Fins a la pròxima!

Com es pot veure en les xicotetes parcel·les on tenim les cebes, ens han destrossat el cércol de fusta que teníem. A l’ésser un espai obert al barri, per a poder gaudir d’ell, han hagut persones que no han respectat el nostre treball, no és la primera vegada. Aquesta situació és una oportunitat per a aprendre a respectar el treball dels altres, ja que encara que no ho vegem, hem de ser conscients que darrere de la majoria de coses que podem gaudir hi ha molta faena per part de moltes persones, ja siga les millores i neteja dels nostres barris, dels nostres parcs i jardins o de les nostres platges.
Nosaltres si que respectarem el treball dels altres.!

«El respecte és la base de tota convivència harmoniosa.»