5é I 6é DE PRIMÀRIA

• VISITA AL MERCAT DEL CABANYAL

Us presentem l’última sessió que vam tindre la setmana passada a l’Observatori del Canvi Climàtic.

L’objectiu principal era conéixer els nostres productes de proximitat i l’impacte al medi ambient. Així que la millor manera d’aprendre a fer una compra de proximitat era visitar el nostre mercat.

L’activitat va ser molt interessant i els venedors de les parades es mostraren molt amables i contestàren tots els dubtes que sorgiren als nostres alumnes.

• Pensament computacional amb el robot educatiu programable Blue-Bot®

El nostre col·legi ha adquirit el robot educatiu Blue-Bot®, a través d’esta ferramenta els alumnes podran desenvolupar diferents competències bàsiques i aprofundir en temes de socialització , iniciativa, creativitat, lideratge i treball col·laboratiu. Té aplicació en diverses matèries i ajuda a treballar l’aprenentatge basat en problemes i projectes de manera senzilla i divertida des dels primers nivells educatius.
    Blue-Bot® funciona com el robot educatiu Bee-Bot®, iniciació xiquets menors de 6 anys, però àmplia el rang de treball a xiquets a partir de 6 anys que ja poden aprendre a programar millor des de la tauleta encara que no sàpien llegir.

Per tant Blue-Bot® és un robot de taula programable de dos maneres:

• Mitjançant un panell direccional integrat, igual que el Bee-Bot ® o amb un lector tàctil «TacTile Reader» (no ho hem adquirit), que és un punt de partida perfecte per al control de l’ensenyament, el llenguatge direccional i la programació . Ens permet treballar diferents aspectes del pensament i d’altres rellevants com l’orientació espacial, la motricitat, la lògica, l’estratègia, etc. Un fantàstic recurs per a activitats transdisciplinars i l’aprenentatge significatiu basat en el joc. (Dirigit a infantil i primer cicle de primària, però sempre amb la possibilitat d’utilitzar la forma més avançada si es creu convenient.)
    • La segona manera de programar a Blue-Bot® és per via remota a través de l’aplicació, basada en un entorn familiar per mitjà de blocs, tipus SCRATCH, (Ferramenta de programació sense tindre coneixements profunds sobre el codi) on els alumnes poden programar el seu Blue Bot® usant una funcionalitat d’introducció de variables. Això suposa un extra d’interés, dificultat i abstracció. (Dirigit al segon i tercer cicle de primària.)

Us deixe primer una demostració de les funcións del Bee-Bot ®, robot educatiu més senzill, que el nostre robot Blue-Bot® pot realitzar també.

En este segon vídeo podeu veure una explicació de les majors possibilitats del Blue-Bot® .

A més del Blue-Bot ®, s’ha adquirit un tapet transparent 4×6 i una carretera modular, per al desenvolupament de diferents activitats.

Resultado de imagen de Alfombrilla carretera modular. Bee & Blue bot
    Resultado de imagen de alfonbrilla transparente 4x6 bee bot
  • VIII Trobada municipal de cors escolars.

Han sigut moltes hores de dur treball per part del nostre mestre de música, JuanDe, al capdavant i direcció del cor del nostre col·legi, format per alumnat de 3r, 4t ,5é i 6é de primària. Com ja hem comentat ha sigut un dur treball, però molt satisfactori, on també han participat pares i mares del nostre alumnat, fent classes magistrals de respiració, cant i acompanyaments musicals d’excepció.

Felicitem a l’alumnat i a la direcció que conformen el cor del nostre col·legi, per la gran actuació que van realitzar en la VIII trobada municipal de cors.

Enhorabona !!!

“Estime escoltar un cor. Estime la humanitat de veure els rostres de gent real sent devotes a una peça de música. M’agrada el treball en equip. Em fa sentir optimista sobre la raça humana quan els veig cooperar així.” — Paul McCartney

• Teatre Talia

Esta setmana els alumnes de 3r, 4t, 5é i 6é hem gaudit d’una representació teatral en anglés al teatre Talía. A més de passar-ho molt bé, els alumnes han participat de l’obra de teatre representant a diferents personatges, han pogut practicar d’una forma natural l’anglés.
    Aprofitant l’eixida hem gaudit de la bellesa de les Torres de Serrano, del Palau de la Generalitat i del carrer de Cavallers.
    Posteriorment hem esmorzat al riu i gaudit dels seus jardins i parcs.
    Ho hem passat genial !

• PETJADA DE L’ESMORZAR

Els alumnes de tercer cicle han participat en el taller » La petjada de l’esmorzar«. Aquesta és la tercera sessió del programa » El meu Centre en Transició» que té lloc a l’observatori del Canvi Climàtic.

L’alumnat ha conegut la quantitat de residus produïts cada dia i la relació amb les emissions de diòxid de carboni.

Així que han arreplegat tots els residus generats a l’hora de l’esmorzar i han calculat la petjada de carboni. Ha sigut una sessió molt interessant.