Job Shadowing – Instituto Comprensivo Giuliano Montelucci (Italia)

L'IES Severo Ochoa d'Elx participa en el programa Erasmus+ amb el seu projecte “Cap al 2030”.

Les professores de l'IES Severo Ochoa, Virginia Vicente Ferrández (departament de Biologia i Geologia) i M. Pilar García Yeras (departament de Física i Química) van realitzar una mobilitat, Job Shadowing, dins del projecte Erasmus+ KA101 del Centre, a Guidonia, Itàlia, on van visitar l'Institut Giuliano Montelucci.

L'objectiu de la mobilitat va ser conéixer com es treballa en les diferents assignatures que s'imparteixen en el Centre, tant l'Agenda 2030 com l'Educació per a la ciutadania.

Els alumnes van mostrar part dels treballs que havien realitzat al llarg del curs usant l'italià, l'anglés i el castellà, ja que l'anglés l'estudien com a primer idioma estranger i gran part dels alumnes tenen el castellà com a segon idioma estranger.

Van tindre també l'oportunitat de compartir amb ells la primera activitat extraescolar que realitzaven després del període de pandèmia, visitant Vila d’Aquest en Tivoli on van poder conéixer la història i cultura de la zona.

Després dels diferents intercanvis amb els professors, aquests es van interessar per les tècniques cooperatives utilitzades en el nostre centre i van tindre l'oportunitat de mostrar-li-les impartint el tema de “Seguretat en els terratrémols” en el nivell 3, aquestes tècniques van ser molt ben acollides per l'alumnat.

L'experiència ha sigut interessant i enriquidora, compartir les experiències educatives amb professors d'altres països on el sistema educatiu és diferent a l'espanyol fa que la visió s'amplie en la manera de portar a la pràctica els nostres objectius. Sens dubte una bona experiència que recomanem.

Per a més informació, es pot accedir

- Twitter: @ies_ka1

- Instagram: @iesse.r.

«El projecte “Cap al 2030” està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d'aquest article/ notícia és responsabilitat exclusiva de l'IES Severo Ochoa d'Elx i ni la Comissió Europea ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) són responsables de l'ús que es puga fer de la informació ací difosa»