La biblioteca del CEIP Ferrández Cruz d’Elx és un espai viu i en constant evolució que ofereix diverses possibilitats i recursos per a enriquir l’aprenentatge i fomentar l’amor per la lectura entre els estudiants.

En primer lloc, la biblioteca compta amb una àmplia col·lecció de llibres, revistes i material audiovisual que abasta diferents gèneres i temàtiques per a satisfer els gustos i necessitats de tots els nivells educatius. Des de contes i rondalles per als més xicotets, fins a novel·les i assajos per als majors, passant per còmics i llibres de divulgació científica, la biblioteca del CEIP Ferrández Cruz compta amb una selecció variada i actualitzada de material bibliogràfic.

A més, la biblioteca ofereix també un espai de treball i estudi en el qual els estudiants poden consultar enciclopèdies, diccionaris, atles i altres recursos que els permeten ampliar els seus coneixements i reforçar la seua formació acadèmica. En aquest sentit, els docents poden fer ús de la biblioteca per a dissenyar activitats i projectes pedagògics que involucren l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, la qual cosa permet una formació més dinàmica i adaptada a les necessitats actuals.

Un altre recurs que ofereix la biblioteca del CEIP Ferrández Cruz són les activitats complementàries que organitza al llarg del curs escolar, com a contacontes, tallers d’escriptura creativa, clubs de lectura, xarrades i conferències impartides per escriptors i experts en diferents àrees del coneixement. Aquestes activitats no sols fomenten la lectura i l’interés pel coneixement, sinó que també fomenten la convivència i el treball en equip entre els estudiants.

D’altra banda, l’apadrinament lector és una pràctica pedagògica que consisteix a establir una relació de ensenyament entre dos estudiants de diferent edat, amb la finalitat de fomentar la lectura i desenvolupar habilitats socials i emocionals. Els beneficis de l’apadrinament lector són múltiples i poden ser tant per a l’estudiant apadrinat com per al que apadrina. Alguns d’ells són:

Foment de la lectura: L’apadrinament lector permet que l’estudiant apadrinat tinga un model a seguir i un referent en el món de la lectura, la qual cosa pot motivar-lo a llegir més i a descobrir nous gèneres literaris.

Desenvolupament d’habilitats socials i emocionals: La relació de ensenyament entre els estudiants apadrinats i apadrinadors pot ser molt beneficiosa per al desenvolupament d’habilitats socials i emocionals, com l’empatia, l’autoestima, la tolerància i la comunicació.

Aprenentatge col·laboratiu: L’apadrinament lector fomenta el treball en equip i la col·laboració entre els estudiants, ja que els permet compartir les seues experiències, coneixements i opinions sobre els llibres llegits.

Millora del rendiment acadèmic: La pràctica de la lectura, tant en l’estudiant apadrinat com en el que apadrina, pot tindre un impacte positiu en el rendiment acadèmic, ja que millora la comprensió lectora, el vocabulari i l’expressió escrita.

Enfortiment de la comunitat educativa: L’apadrinament lector pot contribuir a enfortir la comunitat educativa, en fomentar la participació activa dels estudiants, els pares i els docents en el procés educatiu i cultural de l’escola.