Beques d’estudis postobligatoris

En data 15 de març de 2024 es va publicar la convocatòria de beques de caràcter general per al curs acadèmic 2024/25 per a estudiants que cursen estudis postobligatoris.

Per a aquest curs el termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 19 de març al 10 de maig de 2024, tots dos inclusivament.

Més informació en: https://ceice.gva.es/es/web/dt-valencia/beques-alumnat

Jornades de teatre clàssic Sagunt 2024

Un any més, alumnat de Cultura Clàssica, Grec i Llatí del nostre centre ha participat en les jornades de teatre clàssic que tenen lloc a Sagunt el mes d’abril. Enguany va assistir a la representació d’Agon, una selecció de texts dels tres tràgics grecs, i a Pseudulus de Plaute per la vesprada. Com ja és costum els darrers anys, la majoria d’alumnes va anar al teatre amb vestimenta grega o romana.

Premis Sambori 2024

Aquest any hem superat el nombre d’alumnat premiat en anteriors convocatòries dels premis Sambori, atés que hem aconseguit quatre premis.

L’alumnat guardonat ha sigut:

• Aula UECO, 1r premi de la seua categoria de grup, amb el relat ” El laberint i el llop guardià”.
  • Pau Galofre, 1r premi 1r cicle d’ESO, amb “Somnis”.
  • Meritxell Terol, 2n premi Batxillerat, amb “Les flors de l’hivern”.
  • Hiba Amajoud, 3r premi de 2n cicle d’ESO amb “111”.

Enhorabona als guanyadors i a les guanyadores.

Commemoració de L’any d’Estellés

El dia 27 de març vam commemorar al nostre centre “L’any Estellés” amb motiu del centenari del naixement del nostre poeta valencià més important del segle XX. Aprofitant l’avinentesa, es va inaugurar un mural al pati amb la figura d’aquest escriptor. Al mateix temps, es van realitzar diferents actes, com ara un recital de poemes o danses populars que recordaven la figura d’aquest poeta tan important per a la nostra literatura.

26 de març, Dia de l’Esport

El 26 de març, el nostre centre ha celebrat el “Dia de l’esport” amb una Olimpíada de “Jocs Populars” organitzada pel departament d’Educació Física, les coordinadores TEI i Jordi Martí, professor de Castellà.

Atesa la diversitat de procedència del nostre alumnat, es va decidir organitzar unes Olimpíades de “Jocs Populars” per tal de posar en valor la multiculturalitat present al nostre centre, fomentar un bon clima de convivència i gaudir d’una jornada lúdico-esportiva. En les classes d’Educació Física, Castellà i Tutoria, l’alumnat ha treballat sobre jocs populars, s’ha encarregat d’elaborar cartells publicitaris i ha pintat les banderes dels diferents països per a decorar el centre i ambientar les Olimpíades. Ha sigut un dia d’allò més entretés on hem pogut conèixer i gaudir jocs populars de molts països, l’alumnat TEI ha tingut l’oportunitat de continuar coneixent-se i hem posat de manifest que l’esport pot ser un generador de valors associats al treball en equip, al joc net i a la superació personal.

Estem molt agraïts per la implicació i la col·laboració tant de l’alumnat com del professorat que ha participat. Moltes gràcies!

Olimpíada d’Economia

Iulia Lungu i Marco Ibáñez, alumnes de 2n de batxillerat, van participar en la XXI edició de l’Olimpíada d’Economia celebrada el passat 23 de març a València.

L’Olimpíada d’Economia és un concurs de caràcter acadèmic i educatiu, organitzat per la Universitat de València i la Universitat Politècnica de València en la fase local, que tracta d’incentivar i estimular l’estudi de l’economia i de l’empresa entre l’alumnat de batxillerat.

Molta sort a Iulia i a Marco i felicitats pel seu esforç i dedicació!

XXXIV Olimpíada Matemàtica

El passat 23 de març es va celebrar la Fase Comarcal de la XXXIV Olimpíada Matemàtica de la província de València.

Volem felicitar el nostre alumne de 3r d’ESO, Pau Gregori Bataller, per haver superat de manera exitosa aquesta fase i haver estat seleccionat per participar en la Fase Provincial.

Enhorabona, Pau, per tot el teu esforç i dedicació. Molta sort!

XXVI Prova Cangur de la SCM (2024)

Els dies 21 i 22 de març, alumnat del nostre centre va participar en la prova Cangur convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques i organitzada per les respectives comissions balear, valenciana i catalana. Aquesta és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.

La prova va tindre lloc el 21 de març a la seu universitària UPV Campus Gandia pers als nivells 3r d’ESO i 4t d’ESO, i el 22 de març al nostre centre pers als nivells 1r d’ESO i 2n d’ESO.

Feu clic en la foto per veure més imatges.

Lipdub en commemoració del Dia de la Dona

Aquesta iniciativa va reunir alumnat, professorat, secretaries i conserges per celebrar la importància de la igualtat i el reconeixement del paper de la dona en la nostra societat. El resultat d’aquesta col·laboració és un vídeo ple de diversió, creativitat i, sobretot, de solidaritat.

Feu clic en la imatge per obrir el lipdub.

Taller del Còmic i les Migracions

El 8 i el 13 de març, vam visitar el taller “Còmics i migracions” a la seu de la UV ubicada al carrer Tossal de Gandia.

Aquest taller es va desenvolupar en dues parts: l’exposició de còmics on es representava els diferents aspectes de la immigració espanyola i la visualització d’un vídeo que plasmava l’exili espanyol amb motiu de la Guerra Civil espanyola.

Va resultar una activitat molt enriquidora des del punt de vista històric i cultural.