Projecte Educatiu

El CEIP Vicente Gironés Mora té com a objectiu prioritari aconseguir una Escola Pública que:

• Garantisca la formació integral de l’alumne/a com a persona responsable, crítica, activa, participativa i creativa. Volem alumnes que:
    • Tinguen opinions pròpies, que sàpiguen escoltar, dialogar i que siguen tolerants.
    • Siguen respectuosos/es amb les diferències individuals de qualsevol tipus.
    • Siguen solidaris, pacifistes, ecologistes i no sexistes.
    • Treballen de manera autònoma i organitzada.
    • Estiguen motivats per aprendre i per a que arriben a estimar-se més a sí mateixos i als altres, així com a la seua pròpia llengua i cultura i a les altres llengües i cultures.

Per tal d’apropar-se a conseguir aquest objectiu necessitem crear:

• Una escola arrelada al medi, que conega i faça estimar als seus alumnes, les seues tradicions, la seua llengua i la seua cultura.
  • Una escola activa i participativa, que potencie la participació de tota la comunitat escolar: pares, mares, mestres i alumnes.
  • Una escola que potencia actituds de tolerància, diàleg i solidaritat.
  • Una escola on les i els professionals treballen en equip, per tal de crear una línia comuna en tot el centre, assumida per totes i tots, on es segueixen uns criteris metodològics i didàctics comuns, consensuats i compartits.
  • Una escola que potencia l’autoestima dels xiquets i de les xiquetes i l’acceptació de les diferències individuals de cadascú.
  • Una escola on l’ecologia, l’ensenyament per a la pau i la no discriminació siguen valors que estiguen presents.

EN DEFINITIVA, UNA ESCOLA INCLUSIVA PER A TOTS/ES I DE TOTS/ES, ON PUGAM DONAR RESPOSTA A LA DIVERSITAT DE LES NECESSITATS PERSONALS I EDUCATIVES DE L’ALUMNAT DERIVADES D’UNA SOCIETAT PLURAL.

Aquests projecte educatiu es fonamenta en diversos plans i programes:

• Projecte lingüístic centre.
  • Reglament de Règim Intern.
  • Pla d’acció tutorial.
  • Pla de transició entre etapes.
  • Pla d’acollida.
  • Projecte “Hort Escolar”.
  • Projecte “El plaer del conte”.
  • Pla de convivència.
  • Progamació General Anual.