Projecte Esportiu, Activitat Físic i Salut (PEAFS)

El projecte d’esport, activitat física i salut (PEAFS) és el document marc on es recullen la filosofia, objectius, plans, actuacions i activitats per a la promoció de l’activitat física i l’esport amb l’objectiu de formar en hàbits saludables i educació en valors, que es realitza en el centre educatiu, tant en les seues pròpies instal·lacions com fora d’elles.

Des d’un punt de vista interdisciplinari, les temàtiques dels programes a desenvolupar han de referir-se, entre d’altres, a les àrees següents: salut, recreació, competició, igualtat de gènere, convivència, discapacitat, col·lectius de la diversitat, família, medi ambient, etc.

Els centres docents participants en aquest projecte ens beneficiem de certs avantatges com: ajuda econòmica i subvencions, assignació per despeses extraordinàries de funcionament dels centres docents públics de titularitat de la Generalitat, reconeixement de la Generalitat com a centre CEPAFE, reconeixement de formació permanent del professorat del centre o participació en altres programes com “Esport a l’escola” (Esport a l’Escola) +1H,  aula Ciclista, pilota a l’Escola (pilota a l’escola), “Jocs Esportius” (jocs esportius) o activitats Nàutiques “A la Mar”.

Aquest projecte pretén, juntament amb l’ AMPA, desenvolupar activitats esportives dins i sobretot fora de l’horari escolar que promoguen estils de vida saludable, ocupació del temps de lliure d’una forma educativa i fomentar l’aprenentatge dels valors que transmet l’esport.

Es desenvolupa al llarg del curs escolar al Centre Escolar o a les instal·lacions esportives de la població depenent de l’activitat plantejada i amb l’objectiu de promocionar l’esport entre l’alumnat i de donar-li aquesta opció inclusiva a tot aquest.

Aquest curs, l’alumnat jugarà i aprendrà l’esport de la VELA, amb els seus valors tan importants.