Educació Física Activa

Algunes de les activitats que realitzem al llarg de cada curs des de l’assignatura d’Educació Física per emmarcar l’alumnat dins de la natura i de brindar-li l’oportunitat de realitzar variades activitats i de viure una vida activa i saludable són:

Projecte Social : Valencia CF, cor Blanquinegre: El projecte que es realitza al Centre és un compromís social del Club per contribuir a millorar la societat. En aquest cas, la implicació dels xiquets i de les xiquetes que participen en el projecte milloren tant en comportament, com en els estudis, estan més ben socialitzats entre ells i compromesos en tot el seu treball dia a dia.
Cadascuna de les accions empreses ha deixat constància dels valors ADN VCF: compromís, constància, dedicació, equip, esforç, família, treball, unió, solidaritat.

La missió de la Fundació es plasma en tres objectius: divulgar l’esperit i patrimoni del València CF entre els valencians; ajudar a la societat valenciana en la cura dels menys afavorits i impulsar un sentiment de pertinença i arrelament a València.

Futura afició: des de la fundació La Lliga, ensenyen mitjançant jocs els valors que ha de tenir el futbol per a la societat i per als propis jugadors. Aquesta formació es realitza durant el mes d’octubre. A més, tot l’alumnat del Centre treballa i desenvolupa jocs relacionats amb el futbol per millorar la coordinació dinàmica general i la coordinació ull-peu.

Senderisme: realitzem sortides per les muntanyes que tenim properes a la població per al coneixement de l’entorn i la seva vegetació, durant el mes de novembre i desembre. Realitzen al llarg de l’educació primària 12 rutes diferents. Els cursos que realitzen aquesta activitat són 3r, 4t, 5é i 6é.

Viatge a la neu: els alumnes de 6è de primària realitzen aquest viatge durant una setmana de febrer a l’estació de Port-Ainé 2000.

Patinatge: practiquen aquest esport des de 1r de primària fins a 6é durant els mesos de gener i febrer. El Primer Cicle utilitza patinet i la resta patins.

Socorrisme i salvament: realitzen aquesta formació des de la Federació de Salvament i reben la formació els alumnes de 5é i 6é de primària durant els mesos de gener i febrer. A més, tot l’alumnat del Centre treballa i desenvolupa activitats de Suport Vital Bàsic (SVB).

Pilota valenciana: es realitza la formació des de la Federació el mes de març per a l’alumnat de 3r i 4t de primària. A més, la resta de nivells del Centre també treballen la pilota valenciana a través de jocs amb l’ajuda dels mestres d’Educació Física.

Natació: realitzem formació en aquest àmbit per a l’alumnat de primària durant els mesos de març, abril i principis de maig.

Jocs populars: es realitzen jocs per a tota l’etapa de primària durant el mes de maig.

Olimpíades de tot l’alumnat de primària i secundària de Benifaió. Durant 3 dies es realitzen jocs i activitats al poliesportiu de la població on conviu l’alumnat dels tres col·legis i institut. Es realitza normalment el mes d’abril de cada curs.

Bàdminton: reben la formació des de la federació per a l’alumnat de 3r, 4t, 5é i 6é de primària.