L’escola Sanchis Guarner d’Ondara s’obri a Europa amb el programa educatiu en anglés eTwinning.

ETwinning forma part d’Erasmus+ i és un programa educatiu de la Unió Europea que forma part del Projecte Educatiu de Centre i que té com a principal objectiu l’intercanvi de projectes i activitats entre diferents escoles europees de manera online a través de les tecnologies i fent ús d’aquestes, impulsant i potenciant el treball participatiu i de col·laboració entre el professorat i l’alumnat dels diferents països membres.

En aquest curs han participat quatre mestres en un total de 10 projectes europeus, d’entre els quals, s’ha fundat un projecte des del Sanchis Guarner d’Ondara i s’ha aconseguit un segell de qualitat eTwinning, a l’espera d’aconseguir-ne dos més.

És per això que el CEIP Sanchis Guarner d’Ondara participarà en la II Jornada d’Intercanvi d'experiències Erasmus+ i eTwinning que es celebrarà el 28 de juny al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València.

Amb el projecte eTwinning, encapçalat per les mestres d’anglés, l'alumnat comparteix experiències en l'idioma anglés a través de les tecnologies i l'aprenentatge virtual online, desenvolupant de manera lúdica, motivadora i innovadora la Competència en Comunicació Lingüística en aquesta matèria, afavorint i potenciant les seues habilitats lingüístiques (¨skills¨): Reading, Speaking, Listening and Writing.

Aquestes situacions d’aprenentatge potencien, de manera transversal, el treball d’altres competències clau establides en el nou currículum de la LOMLOE, com la nova Competència Plurilingüe, la Competència Digital, la Competència en Matemàtiques, Ciències i Tecnologia (STEM), la Competència Personal, Social i d’Aprendre a Aprendre i la Competència en Consciència i Expressions Culturals.

D’aquesta manera s’afavoreix l’interés cap a l’assignatura d’anglés, es fomenta la inclusió educativa de tot l’alumnat, la cooperació i el treball en equip, amb la realització de les diferents activitats lúdiques dels projectes basades en jocs didàctics, targetes, murals, treballs amb diferents plataformes online, programació i robòtica, fent ús de les tauletes digitals i de l’aula d’informàtica.

El programa eTwinning constitueix l’avantsala del Programa Erasmus+, amb el qual l’escola Sanchis Guarner d’Ondara s’obri a Europa, per a la posterior realització de futurs intercanvis i mobilitat, d’alumnat i de professorat, amb els diferents països europeus associats.

En la pàgina web oficial de l’escola teniu tota la informació sobre els projectes realitzats.