Iniciació a l’Activitat Emprenedora i Empresarial- 3r ESO

3r ESO – INCIACIÓ A L’ACTIVITAT EMPRENEDORA I EMPRESARIAL
CONTINGUTS MÍNIMS
• Comprendre el concepte de empresa, empresari i emprenedor
• Saber els diferents estils del líder
• Definir l’entorn empresarial i elaborar un anàlisis DAFO
• Valorar la responsabilitat social empresarial
• Definir el concepte de projecte d’ empresa i saber la seua estructura, elaborant un senzill pla d’empresa.
• Conèixer els conceptes bàsics del món financer.
• Comparar i saber quin son el productes financers i bancaris per a pimes i emprenedors.
• Diferenciar els impostos que afecten a l’empresa.
• Definir els conceptes bàsics de les finances personals.
• Conèixer els indicadors financers i la funció del Banc Central Europeu

CRITERIS D’AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ
Cada prova escrita es valorarà de 0 a 10 punts. En la qualificació es tindrà en compte la correcció en la resolució dels supòsits pràctics i en les respostes teòriques, així com les capacitats d’anàlisis, relació entre conceptes i crítica que l’alumnat demostre en les seues respostes.
En cada avaluació es calcularà la mitjana aritmètica de les proves realitzades. Es considerarà que l’alumne ha superat els objectius previstos per a l’avaluació si la mitjana és igual o superior a cinc punts. Els exàmens de cada avaluació valdran el 70% de la nota de l’avaluació.
La qualificació final de l’assignatura s’obtindrà per la mitjana aritmètica de les qualificacions de les tres avaluacions.
Les notes de classe, la realització de la llibreta i treballs proposats valdran el 30% de la nota de cada avaluació.

SISTEMES/PROCEDIMENT DE RECUPERACIÓ
Al juny es realitzarà un examen de tota la matèria estudiada durant el curs, per als alumnes amb avaluacions pendents. Si l’alumne en té una suspesa s’examinarà només d’eixa avaluació. Si en té dos o tres s’examinarà amb un examen global de tota l’assignatura.
Els continguts seran els mateixos que els de l’avaluació, i s’haurà d’obtenir una nota de 5 punts sobre 10 per aprovar. Si no es recupera, anirà a la prova extraordinària de juny, que consistirà en una prova escrita d’acord amb els continguts mínims de l’assignatura i representarà el 100% de la nota.