Fol FPB 1

1r FPB- FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL CONTINGUTS MÍNIMS
• Definir salut laboral .
• Distingir entre les diferents prestacions de la Seguretat Social.
• Comprendre les diferents fases que integren un procés de selecció de personal.
• Conèixer i saber elaborar els documents que l’aspirant deu elaborar de cara al procés de selecció.
• Aprofundir en el concepte de l’entrevista de selecció com fase final del procés de selecció.
• Comprendre el concepte de treball, així com les seves característiques, elements i subjectes.
• Conèixer i comprendre els aspectes bàsics de la normativa laboral: drets i obligacions dels treballadors.
• Distingir les diferents modalitats de contractació utilitzades per les empreses.
• Interpretar els conceptes salarials bàsics.
• Conèixer el procés de autoorientació sociolaboral.
• Saber fer una recerca activa d’ocupació-

CRITERIS D’AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ
Cada prova escrita es valorarà de 0 a 10 punts. En la qualificació es tindrà en compte la correcció en la resolució dels supòsits pràctics i en les respostes teòriques, així com les capacitats d’anàlisis, relació entre conceptes i crítica que l’alumnat demostre en les seues respostes.
En cada avaluació es calcularà la mitjana aritmètica de les proves realitzades. Es considerarà que l’alumne ha superat els objectius previstos per a l’avaluació si la mitjana és igual o superior a cinc punts. Els exàmens de cada avaluació valdran el 70% de la nota de l’avaluació.
La qualificació final de l’assignatura s’obtindrà per la mitjana aritmètica de les qualificacions de les tres avaluacions.
Les notes de classe, la realització de la llibreta i treballs proposats valdran el 30% de la nota de cada avaluació

SISTEMES/PROCEDIMENT DE RECUPERACIÓ
Al juny es realitzarà un examen de tota la matèria estudiada durant el curs, per als alumnes amb avaluacions pendents. Si l’alumne en té una suspesa s’examinarà només d’eixa avaluació. Si en té dos o tres s’examinarà amb un examen global de tota l’assignatura.
Els continguts seran els mateixos que els de l’avaluació, i s’haurà d’obtenir una nota de 5 punts sobre 10 per aprovar. Si no es recupera, anirà a la prova extraordinària de juny, que consistirà en una prova escrita d’acord amb els continguts mínims de l’assignatura i representarà el 100% de la nota.