Economia de l’empresa- 2n Batxillerat

2n BATXILLERAT- ECONOMIA DE L’EMPRESA

CONTINGUTS MÍNIMS
• Conèixer les diferents teories sobre el concepte d’empresari i empresa
• Distingir les principals formes jurídiques empresarials
• Conèixer el marc jurídic – mercantil – fiscal de l’activitat empresarial
• Analitzar la responsabilitat social, ètica i mediambiental de l’empresa
• Saber identificar els factors de localització i dimensió de l’empresa.
• Ser conscient de la importància de les pimes i característiques respecte multinacionals.
• Conèixer l’organització interna de l’empresa: direcció, planificació, organització, gestió i control.
• Conèixer les diferents àrees que componen una empresa i el procés de creació de valor
• Identificar les funcions del departament de recursos humans
• Distingir fases i fonts de dades per a l’elaboració d’un estudi de mercat
• Identificar i aplicar les polítiques de màrqueting. Distingir entre segmentació i posicionament, i elaborar el pla de màrqueting
• Conèixer mesures empresarials per a la motivació dels treballadors
• Valorar les existències i aplicar mètodes de gestió d’inventaris
• Conèixer la funció de producció de l’empresa, els costos i llindar de rendibilitat
• Saber identificar i classificar patrimonis identificant les fonts de finançament i la inversió així com els elements dels mateixos
• Relacionar els elements i variacions patrimonials amb els comptes, el seu funcionament i amb els estats comptables
• Avaluar la situació financera d’una empresa, a partir de les seves dades patrimonials i dels instruments d’anàlisi.
• Elaborar el balanç de situació, compte de pèrdues i guanys, i interpretar aplicant-hi ràtios financers i de rendibilitat.
• Conèixer què és la inversió i analitzar la millor forma d’inversió per a una empresa
• Aplicar els mètodes de selecció i valoració d’inversions
• Definir projecte empresarial i elaborar el seu guió

CRITERIS D’AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ
Dues proves escrites per avaluació, per aprovar cal obtenir una nota de 5 punts sobre 10. Si la nota es igual o superior a 3,5, és farà mitjana en l’altre examen corresponent a la mateixa avaluació. La nota de cada avaluació s’obtindrà com a mitjana aritmètica dels diferents exàmens o proves escrites realitzades i constituirà el 90% de la nota de l’avaluació, el treball i exercicis a classe constituiran el 10% restant.
La nota final de maig serà la mitjana de les notes de les diferents avaluacions o recuperacions, sempre que totes estiguen aprovades, amb mínim de cinc.
En les proves escrites es tindran en compte les faltes d’ortografia i gramàtica, penalitzant amb un -0,25 cadascuna i fins a 1 punt màxim.

SISTEMES/PROCEDIMENT DE RECUPERACIÓ
Al juny es realitzarà un examen de tota la matèria estudiada durant el curs, per als alumnes amb avaluacions pendents. Si l’alumne en té una suspesa s’examinarà només d’eixa avaluació. Si en té dos o tres s’examinarà amb un examen global de tota l’assignatura.
Els continguts seran els mateixos que els de l’avaluació, i s’haurà d’obtenir una nota de 5 punts sobre 10 per aprovar. Si no es recupera, anirà a la prova extraordinària de juny, que consistirà en una prova escrita d’acord amb els continguts mínims de l’assignatura i representarà el 100% de la nota