Economia – 1r Batxillerat

1r BATXILLERAT- ECONOMIA

CONTINGUTS MÍNIMS

• Saber els conceptes de: economia, microeconomia i macroeconomia.
• Diferenciar el sistema d’economia de mercat, economia central i economia mixta
• Conèixer i aplicar el concepte d’escassetat de recursos i la FPP
• Analitzar el flux circular de la renda
• Reconèixer i classificar els diferents béns econòmics.
• Distingir els diferents agents econòmics i les seves funcions bàsiques.
• Reconèixer els diferents factors productius, i els conceptes de eficiència tècnica i econòmica.
• Identificar la funció de producció, la llei de rendiments decreixents i els costos en l’empresa.
• Definir les característiques dels diferents models de mercat
• Analitzar causes i conseqüències del atur, així com els diferents tipus que existeixen.
• Definir els tipus de diners, les seves funcions i explicar el procés de creació de diners bancaris.
• Especificar els principals agents del sistema financer espanyol.
• Determinar les principals funcions del Banc Central Europeu.
• Identificar la política monetària i conèixer els seus principals instruments.
• Definir la inflació i explicar les diferents causes que la produeixen, així com valorar els seus efectes sobre l’economia.
• Identificar els principals indicadors econòmics i càlcul pràctic .
• Saber els conceptes d’oferta i demanda, els seus desplaçaments i l’elasticitat.
• Distingir les diferents funcions que realitza el sector públic en economia i conèixer el significat de béns públics, externalitats i cicle econòmic.
• Saber que es el consum, l’estalvi i la inversió.
• Definir la política fiscal i conèixer quins són els seus principals instruments i com repercuteixen en l’economia.
• Definir el concepte de dèficit públic, deute públic i impostos, i conèixer la seva repercussió en l’economia.
• Explicar les causes per les quals es produeix el comerç internacional i determinar els seus principals avantatges i els diferents obstacles amb què es troba.
• Definir la Unió Europea i identificar els seus principals institucions i polítiques comunes d’actuació.
• Interpretar la Balança de Pagaments d’un país.
• Definir el mercat de divises internacional i el tipus de canvi.
• Valorar els principals reptes actuals de la economia.

CRITERIS D’AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ
Dues proves escrites per avaluació, per aprovar cal obtenir una nota de 5 punts sobre 10. Si la nota es igual o superior a 3,5, és farà mitjana en l’altre examen corresponent a la mateixa avaluació. La nota de cada avaluació s’obtindrà com a mitjana aritmètica dels diferents exàmens o proves escrites realitzades i constituirà el 90% de la nota de l’avaluació, el treball i exercicis a classe constituiran el 10% restant.
La nota final de maig serà la mitjana de les notes de les diferents avaluacions o recuperacions, sempre que totes estiguen aprovades, amb mínim de cinc.
En les proves escrites es tindran en compte les faltes d’ortografia i gramàtica, penalitzant amb un -0,25 cadascuna i fins a 1 punt màxim.

SISTEMES/PROCEDIMENT DE RECUPERACIÓ
Al juny es realitzarà un examen de tota la matèria estudiada durant el curs, per als alumnes amb avaluacions pendents. Si l’alumne en té una suspesa s’examinarà només d’eixa avaluació. Si en té dos o tres s’examinarà amb un examen global de tota l’assignatura.
Els continguts seran els mateixos que els de l’avaluació, i s’haurà d’obtenir una nota de 5 punts sobre 10 per aprovar. Si no es recupera, anirà a la prova extraordinària de juny, que consistirà en una prova escrita d’acord amb els continguts mínims de l’assignatura i representarà el 100% de la nota.