8 de març dia de la dona científica

Entrevistar dones científiques és una excel·lent manera de destacar els seus assoliments i contribucions en el camp de la ciència. Aquestes dones han superat barreres i desafiaments per a arribar on estan avui, i les seves històries poden inspirar a altres persones, especialment a nenes i joves que somien amb seguir una carrera en la ciència.

Durant l'entrevista, és important preguntar sobre les seves experiències, recerques, motivacions i consells per a aquells que desitgen seguir els seus passos. A més, ressaltar la importància de la diversitat de gènere en la ciència i com aquestes dones estan obrint camí per a futures generacions és fonamental.

Entrevistar dones científiques també pot ajudar a desafiar estereotips de gènere i promoure la igualtat en el camp de la ciència. En compartir les
seves històries, es pot mostrar que les dones tenen un paper crucial en la recerca científica i que el seu treball és tan valuós com el dels seus col·legues masculins. A més, en ressaltar la diversitat d'experiències i perspectives en la ciència, es fomenta un ambient més inclusiu i col·laboratiu per a la innovació i el progrés en la comunitat científica.

En resum, les entrevistes a dones científiques són una forma poderosa de celebrar els seus assoliments, inspirar a uns altres i promoure la igualtat de gènere en la ciència. Hui  hem tingut la sort de tindre tres referents d'ací de Dénia a les que podem escoltar la seua  trajectòria professional:

Marta Gascó: Enginyera informàtica i regidora de Modernització a l’Ajuntament
de Dénia.

Aina Fornés:
Bioquímica i ciències biomèdiques. Esportista d'atletisme amb reconeixements d'àmbit nacional.

Laura Romany: Titulació de Farmacèutica. Doctora en biotecnologia de la
reproducció assistida. Treballa a l'IVI com a embriòloga.
L'alumnat ha pogut fer moltes preguntes al voltant de la seua vocació i dedicació.

photo_2024-03-05_11-43-05

Taula redona amb Marta Gascó, Aina Fornés i Laura Romany