IV Edició de la cursa KILÓMETRES DE SOLIDARITAT

El passat dia 20 i per quart any consecutiu l'IES L'Alcalatén va vibrar amb la massiva participació de l'alumnat del centre en la Cursa Solidària "Kilòmetres de Solidaritat", en benefici de l'ONG Internacional Save the Children. Per acomiadar el trimestre, a les portes de les vacances de Nadal, quina idea millor que una activitat solidària.

El Departament d'Educació Física, juntament amb l'Equip Directiu, l'AMPA, l'Ajuntament de L'Alcora i la resta de comunitat educativa, han fet possible aquesta activitat que es va fer realitat el dia 20 de desembre.

Els primers participants van ser els alumnes de 1r i 2n d'ESO, que van eixir a les 9h. A continuació, a les 9, 30h. van començar els grups de 3r i 4t d'ESO. I finalment, a les 10h. els més majors, l'alumnat de Batxillerat va debutar amb sis voltes en total al circuit que es va disposar pels carrers per on va transcórrer la cursa, junt al centre eductiu. Mentrestant, al gimnàs es va organitzar una activitat per a escalfar i animar. Després d'haver participat tothom, es va deixar un espai de temps per a l'esmorzar i, finalment, es va procedir al lliurament dels diplomes paticipatius i d'una samarreta cortesia d'Azuliber.

Tot i ser una activitat costosa d'organitzar, ja que s'ha hagut de contactar amb molta gent, entitats, buscar patrocinadors per a l'avituallament, etc., finalment ha valgut la pena per diferents motius: s'ha promogut l'activitat física entre l'alumnat, un hàbit saludable; ha participat tota la comunitat educativa; s'ha treballat a la tutoria una unitat didàctica sobre la solidaritat, la generositat i la tasca de l'ONG arreu del planeta en benefici d'altres xiquets que no són tan afortunats com el nostre alumnat. A més a més, la recaptació final en benefici de Save the Children va ser un èxit, amb un total de 898,74€.

Per tot això, volem agrair la participació activa dels tutors/es i la col·laboració de l'Ajuntament de L'Alcora i, com no, l'AMPA, sempre al servei de L'Alcalatén. En definitiva, una activitat que ha agradat molt l'alumnat i que, encara que en farem balanç, és molt probable que repetim perquè ho vam passar francament bé.