L'Institut d'Educació Secundària l'Alcalatén es va posar en marxa el curs 2002/2003. En relació al clima de convivència, la comunicació entre els membres que integren el personal del centre és bo, tant entre el professorat, com entre l'alumnat, així com entre professorat-alumnat.

Els col·legis públics adscrits són el CEIP Comte d'Aranda i el CEIP Grangel Mascarós.Els nivells educatius impartits són ESO i Batxillerat.

El lloc que dóna nom al centre és la comarca on es troba ubicada la localitat de l'Alcora, l'Alcalatén. L'Alcora n'és la capital. Limita al nord amb l'Alt Maestrat i l'Aragó, a l'est amb la Plana Alta, al sud amb la Plana Baixa i a l'oest amb l'Alt Millars.

En aquest enllaç podeu trobar tota la informació relativa a la nostra comarca:

L'Alcalatén

El centre està situat a l'Alcora, comarca de L'Alcalatén, província de Castelló. Està situat en una zona cèntrica, però de nova construcció del municipi, i que inclou alumnat procedent d'altres localitats o llogarets propers. El municipi té una població aproximada d'uns 11.000 habitants repartits entre la localitat i tres nuclis de població més: Araia, la Foia i la urbanització del Pantà.
La indústria del municipi destaca sobretot per la seua especialització en el sector ceràmic i de serveis. Aquest fet marca l'economia de les famílies implicades en el centre, ja que en la seua majoria el seu entorn laboral està vinculat a aquesta indústria.