Al largo dels mesos tot l’alumnat del centre treballa els mateixos ODS. Les activitats proposades es realitzen en sessions de projectes interdisciplinars i el seu contingut està estretament relacionat amb les missions i objectius de l’estructura gamificada i l’apartat de l’Univers Emocional. Es plantejen una sèrie de fets impactants perquè es cree un conflicte cognitiu, una reflexió i es busquen unes propostes i sol·lucions per a un món millor.


SETEMBRE: PRESENTACIÓ I SENSIBLITZACIÓ

Iniciem el curs amb activitats de sensibilització perquè l’alumnat conega, es familiaritze i recorde els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS).

OCTUBRE: CIUTATS I COMUNITATS SOSTENIBLES

Clica a la image per accedir als materials

Ciutats més sostenibles. /suggeriments per fer el nostre poble més sostenible . Per aconseguir sostenibilitat necessitem PERSEVERANÇA.

Concepte de sostenibilitat amb galetes. Cada grup de 4-5 alumnes és un poble. Se’ls dóna 18 mini galetes. Hi ha tres rondes. Per subsistir n’hi ha prou amb 1 galeta. Algú apunta quantes galetes agafa cada
membre. Al final de cada ronda, el mestre reposa tantes galetesscom les que queden disponibles. Si algú es queda sense menjar, mor ell i el poble. Aprendre concepte de sostenibilitat. Si ens mengem tots els recursos, no ens en queden. Un secretari apunta les galetes que consumeixen cada ronda i qui ho fa.Quin poble ha sobreviscut? Podria haver aconseguit la sostenibilitat del poble sense comunicació? Qui s’ha fet amb més gominoles? A costa de qui?

NOVEMBRE: REDUCCIÓ DE LES DESIGUALTATS

Clica a la image per accedir als materials

Activitat fer un avió de paper per grups: la meitat de la classe té 2 cartolines, 1 tisores, cinta adhesiva, 1 retolador negre. L’altra meitat cartolines de colors, 5 tisores, adorns adhesius, retoladors de colors. Mateix temps. Valoració de resultats. Reflexió sobre les desigualtats, els que tenien més eren més llestos? Els que tenien menys, s’ho mereixien?

Reproduir la població del món segons una taula per continents i distribuir en diferents llocs de la classe tants alumnes com correspongui proporcionalment al continent. Les cadires representen la riquesa al món segons la taula. Reflexió. Es veuran zones amb molts alumnes i poques cadires i viceversa. on t’agradaria viure? Creus que és just?

DESEMBRE: PRODUCCIÓ I CONSUM RESPONSABLE

Clica a la image per accedir als materials

Genially per fer-nos conscients de la despesa de recursos que suposen accions quotidianes.

GENER: PAU I JUSTÍCIA

Clica a la image per accedir als materials

Fets impactants sobre la pau al món.
Què podem fer perquè hi hagi més pau?
Tècniques de comunicació no violenta.
Identificar sentiments i necessitats. Amb cada sentiment, què necessitem? Poema col·lectiu del col·legi (treball previ de comparacions i metàfores)

La pau és com…
Un dia la pau….

Llegirem el poema el dia de la pau

FEBRER: FAM ZERO I ALIMENTS SOSTENIBLES

Clica a la image per accedir als materials

Fets impactants. Pomes del supermercat que han viatjat més de 12.000 km etc.

Elaboració per part de l’alumnat de pòsters de productes de temporada, elaboració de falques de ràdio. Activitat retallable per classificar segons temporada.

Moviment Ugly Food. Entrevista dels alumnes agricultor local. Publicació a la ràdio de l’escola.

MARÇ: MISSIÓ 6

Clica a la image per accedir als materials

Igualtat al món. Fets impactants. Vídeo amb nens i nenes que reben recompenses diferents pel seu sexe davant del mateix treball.

Estudi dels carrers del poble. Visita a l?Ajuntament per reivindicar més carrers per a les dones. Vídeo amb xiquets que reben recompensas diferents
Desigualtat al món
Desigualtat a les carrers de Piles

ABRIL: SALUT I BENESTAR

Clica a la image per accedir als materials
La flor de la salut i el benestar En cada pètal, què fas tu per la teua salud i benestar, en cada fulla quines cualitats són necessàries per fer-ho (escollint d’una llista). 

MAIG: VIDA SUBMARINA

Clica a la image per accedir als materials

Fets impactants. Vídeo de Greenpeace hi ha una invasió (del plàstic). Illes de plàstic. Contaminació del plàstic a Espanya.

Què hi pots fer tú? Idees
Jove de 21 anys que neteja l’oceà

JUNY: AIGUA NETA, SANEJAMENT I FÍ DE LA POBRESA

Clica a la image per accedir als materials
Conseguir agua para algunas mujeres. Juego con cubos de agua y obstáculo que imita conseguir agua de un pozo.Cuánto tiempo pasan yendo a por agua? A qué podrían dedicar el tiempo si no?Proyecto del niño para hacer pozos famoso mundialmente.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies