MOBILITAT ERASMUS+ A ELX

Del 5 al 10 de març, dins del programa Erasmus+, 4 alumnes i 3 alumnes del centre juntament amb els professors Mónica Jaque Timoner, Maria José Rodriguez  i Álvaro Valls Tur han rebut en l’IES Sixto Marco als seus parnets del Vergina Lyceum de Larnaca (Xipre), per a realitzar el projecte

titulat  “Els nostres avis jugaven, nosaltres juguem”.

En esta mobilitat s’han realitzat diferents tallers en els quals s’ha treballat sobre les activitats lúdiques tant en el passat com en l’actualitat. Després de donar la benvinguda als nostres socis  al centre ens dirigim al Museu Escolar de Puçol, un singular museu replet de tradicions i patrimoni que fa viatjar en el temps de la vida urbana i rural d’Elx i que ha sigut reconegut per la pròpia UNESCO. Vam poder conéixer la forma de vida en el passat i descobrir jocs tradicionals com jugar als crome o al caliche.  La jornada va continuar en sessió vespertina amb el joc la cerca de dracs que ens va permetre conéixer diferents llocs com el Parc Municipal i el centre històric d’Elx. El dimarts continuem amb tallers com el de pintar bosses reciclades per a ajudar els estudiants a ser més ecològics i van practicar jocs amb materials reciclats.  El dia també va tindre els seus moments dolços perquè els Erasmus

socialitzaren més i trencaren les distàncies, al mateix temps que ensenyàvem les tradicions espanyoles com era el desdejuni de menjar xocolate amb xurros. Si bé el primer dia van prendre contacte amb la ciutat era ara el moment de mostrar-los els edificis i museus més emblemàtics com la Basílica de Santa María, Calahorra o Museu de la Festa entre altres.

La capital de la comunitat no es podia deixar de visitar i entre alguns llocs vam ser a la Ciutat de les Arts i les Ciències, Parc de Gullivert, Ajuntament, Catedral, etc. Les festes també és un altre element característic del nostre poble i coincidint amb les festes de València vam poder contemplar una mascletá i els diferents vestits fallers. Una excursió a Alacant va permetre conéixer el museu de les Fogueres, Castillo de Santa Barbara, barri antic etc.

Així arribem a l’últim dia de tallers sobre els esports i les dones esportistes, per a aprendre amb l’esport a involucrar als estudiants en temes de diversitat i inclusió. L’acte clausura va començar amb la visita a l’Ajuntament d’Elx, sent rebuts per la regidor d’Educació i es van entregar els certificats acreditatius de la participació en el programa d’esta mobilitat. De nou en l’institut els alumnes Erasmus+ d’Elx i Larnaca van presentar a altres alumnes del centre el programa i els estudiants de Xipre la seua escola, país, cultura, etc. Un menjar de fraternitat va posar fi a la mobilitat a Elx.

L’experiència i la convivència dels alumnes amb famílies  van obrir les ments  de nous costums i cultures, vivències que no oblidaren i que va servir per a remarcar nous llaços d’amistat. Una vegada més, es demostra els grans objectius del programa Erasmus+ i els beneficis que aporta als estudiants, i com diu el seu lema Enriquint vides, obrint ments.