2nd mobility SDG School revolution: LIVING SPACES

During the week of 15-20 December, students participating in the eTwinning project SDG School Revolution: Living Spaces with their two teachers have visited the educational centre Notre Dame in La Montagne (France).   

Students from the two high schools, in international groups, have been working and at the same time having fun doing activities related to sustainable development goals of the 2030 Agenda (SDGs 4, 7, 11, 13, 15) and the transformation of spaces in schools:  

 Workshops at the school:  

  • Sports activities to get to know each other better.  
  • eTwinning workshop: teacher Elena Campaña teaches students and teachers in the project how to use this platform.
  • Creation of a treasure hunt game to discover spaces in the school that could be more sustainable.

 Cultural visits  

  •  Visit to the Machine de l’ile museum   
  •  Discover Nantes through an application  

Durante la semana del 15 al 20 de diciembre, el alumnado que participa en el proyecto eTwinning SDG School Revolution: Living Spaces con sus dos profesoras ha visitado el centro educativo Notre Dame en La Montagne (Francia).  

Los estudiantes de los dos institutos, en grupos internacionales, han trabajado y a la vez divertido realizando actividades relacionadas con objetivos de desarrollo sostenible de la Agenda 2030 (ODS 4, 7, 11, 13, 15) y la transformación de espacios en los centros educativos: 

Talleres en el instituto: 

  • Actividades deportivas para conocerse mejor. 
  • Taller eTwinning: la profesora Elena Campaña enseña a alumnado y profesorado del proyecto a utilizar esta plataforma. 
  • Creación de un juego de la caza del tesoro para descubrir espacios en el instituto que podrían ser más sostenibles. 

Visitas culturales 

  • Visita al museo Machine de l‘ile  
  • Descubrir Nantes a través de una aplicación 

eTwinning project awarded

The great work and good practices carried out in eTwinning projects by teachers and pupils at IES Puçol have once again been recognised. In 2023, the National Quality Label was awarded to the projects Fary tales and legends as European Cultural Heritage and Stop Ciberbullying.
This year, the awards were also given to the projects Dream in Green: smart solutions for our schools and North2South; digitalizing for a sustainable and inclusive Europe 5.0 and Respect, a journey in the world of rules

El gran trabajo y buenas prácticas realizados en los proyectos eTwinning por profesorado y alumnado del IES Puçol vuelve a ser reconocido. En el año 2023 se premió con la National Quality Label a los proyectos Fary tales and legends as European Cultural Heritage y Stop Ciberbullying.
Este año se suman los premios otorgados a los proyectos Dream in Green: smart solutions for our schools y North2South; digitalizing for a sustainable and inclusive Europe 5.0 y Respect, a journey in the world of rules

MOVILIDAD INDIVIDUAL DE LARGA DURACIÓN EN FINLANDIA CURSO 24-25 

Durante un mes y medio hemos tenido la increíble oportunidad de participar en un programa Erasmus+ en Finlandia, una experiencia que recordaremos toda la vida. Fuimos tres compañeros de nuestro instituto quienes emprendimos este viaje con la emoción de descubrir una nueva cultura, un nuevo entorno y conocer a personas que han dejado una huella imborrable en nosotros.   

Desde el primer día, nos sentimos acogidos por las familias que nos recibieron en sus hogares. Compartir su día a día nos permitió adentrarnos de lleno en su estilo de vida: su cercanía con la naturaleza, su amor por la tranquilidad y su manera de convivir. Aprendimos mucho, desde probar platos típicos hasta experimentar la auténtica sauna finesa. 

El instituto (Järvenpään lukio) donde estudiamos durante nuestra estancia fue simplemente impresionante. Además de sus modernas instalaciones, el enfoque educativo finlandés nos sorprendió por completo: clases prácticas, un ambiente relajado y profesores siempre dispuestos a ayudarnos. Esto ayuda a explicar por qué su sistema educativo es tan admirado en todo el mundo.  

Más allá de las clases, pudimos disfrutar de actividades al aire libre y explorar paisajes increíbles, desde los bosques hasta los lagos e, incluso, auroras boreales. No obstante, lo más especial de esta experiencia fueron las personas que conocimos: estudiantes y familias que ahora consideramos amigos para toda la vida.   

En conclusión, esta movilidad Erasmus+ no solo nos ha permitido mejorar nuestro inglés y ampliar nuestros horizontes, sino también crecer como personas y valorar aún más otras culturas. Finlandia nos ha dejado recuerdos inolvidables y nos ha enseñado que el intercambio cultural es una de las formas más enriquecedoras de aprender.   

Agradecemos a nuestro instituto por ofrecernos esta oportunidad y animamos a todos los estudiantes a participar en este tipo de programas. ¡Es una experiencia única que no se pueden perder! 

LONG TERM INDIVIDUAL MOBILITY IN FINLAND ACADEMIC YEAR 24-25 

For a month and a half we had the incredible opportunity to participate in an Erasmus+ program in Finland, an experience that we will remember for a lifetime. We were three classmates from our high school who undertook this trip with the excitement of discovering a new culture, a new environment and meeting people who have left an indelible mark on us. 

From the first day, we felt welcomed by the families who welcomed us into their homes. Sharing their daily life allowed us to fully immerse ourselves in their way of life: their closeness to nature, their love for tranquility and their way of living together. We learned a lot, from tasting typical dishes to experiencing the authentic Finnish sauna. 

The high school (Järvenpään lukio) where we studied during our stay was simply amazing. In addition to its modern facilities, the Finnish educational approach completely surprised us: practical classes, a relaxed atmosphere and teachers always ready to help us. This helps explain why their educational system is so admired worldwide.   

Beyond the classes, we were able to enjoy outdoor activities and explore incredible landscapes, from forests to lakes and even northern lights. However, the most special part of this experience was the people we met: students and families that we now consider friends for life. 

In conclusion, this Erasmus+ mobility has not only allowed us to improve our English and broaden our horizons, but also to grow as people and appreciate other cultures even more. Finland has left us with unforgettable memories and has taught us that cultural exchange is one of the most enriching ways to learn.    

We thank our institute for offering us this opportunity and we encourage all students to participate in this type of program, it is a unique experience not to be missed! 

HABEMUS ERASMUS DAYS !!! 

Al nostre IES Puçol del 14 al 19 d’ octubre de 2024 s’ han celebrat els ERASMUS DAYS  a través de diferents activitats . 

En primer lloc, dimarts 15 es va realitzar al saló d’ actes per als alumn@s interessats en formar part dels diferents projectes, una exposició organitzada pels alumn@s del curs passat de primer de Batxiller que realitzaren l’ estada de llarga durada a Finlandia.       . 

Al dia següent, dimecres 16 i novament al saló d’ actes, es va explicar el projecte “DREAM IN GREEN” que es va dur a terme en col·laboració amb alumnes d’ un Institut d’ Alemanya.      . Aquest projecte en concret va durar dos anys durant els quals es varen dur a terme visites dels estudiants alemanys ací a Espanya i viceversa.  

Amb ambdues exposicions contades en primera persona pels alumn@s, es va pretendre traslladar les experiències viscudes, a la vegada que mostrar les diferents possibilitats d’ estades a Europa tant de curta com de llarga durada. A partir d’ ahí, se’ls va repartir a l’ alumnat interessat les sol·licituds per a formar part del Club Ambaixador.  

Per a clausurar els ERASMUS DAYS, dijous 17 aquells alumn@s que presentaren la sol·licitud emplenada i signada per les famílies, realitzaren una activitat a l’hivernacle de l’ IES on varen trasplantar unes plantetes per a simbolitzar l’ inici d’ una nova vivència acadèmica com a Equip Ambaixador Cívic Europeu. 

BENVINGUTS I BENVINGUDES!!! 

                 HABEMUS ERASMUS DAYS !!!  

In our IES Puçol from 14 to 19 October 2024 ERASMUS DAYS have been celebrated through different activities.  

 First of all, on Tuesday the 15th was held in the auditorium for students interested in being part of the different projects, an exhibition carried out by the students of last year’s first year of high school who made the long stay in Finland.  

The next day, Wednesday the 16th and again in the auditorium, the project “DREAM IN GREEN” was explained, which was carried out in collaboration with students from an institute in Germany. 

Description generated automatically . This particular project lasted two years during which there were visits of the German students here in Spain and vice versa.   

The next day, Wednesday the 16th and again in the auditorium, the project “DREAM IN GREEN” was explained, which was carried out in collaboration with students from an institute in Germany. 

Description generated automatically . This particular project lasted two years during which there were visits of the German students here in Spain and vice versa. With both exhibitions told in first person by the students, the aim was to transfer the experiences lived and at the same time to show the different possibilities of stays in Europe, both short and long term. From there, applications to join the Ambassador Club were distributed to interested students. 

To close the ERASMUS DAYS, on Thursday 17th those students who brought the applications completed and signed by the families, carried out an activity in the greenhouse of the IES in which they planted some seedlings to symbolize the beginning of a new academic experience as a European Civic Ambassador Team. 

WELCOME !!! 

¡Celebremos el Día Europeo de las Lenguas el 26 de septiembre! 

Desde 2001, la Comisión Europea celebra anualmente el Día Europeo de las Lenguas. Se trata de una maravillosa iniciativa que hace bandera de la gran diversidad y multitud de culturas que coexisten en Europa. Con casi 450 millones de ciudadanos y 24 lenguas oficiales en la UE, es importante valorar la diversidad de la que puede presumir Europa. Por eso, el Día Europeo de las Lenguas es un gran recordatorio del orgullo que debemos sentir por nuestro enorme patrimonio lingüístico y cultural.   

Es por eso, que en el IES Puçol lo hemos celebrado realizando diferentes actividades durante todo el día:  

  • Se han elaborado y colgado carteles en el centro para la conmemoración. 
  • Se ha escuchado a lo largo del día “LOVE” de Nat King Cole en versión plurilingüe. 
  • Nuestros alumnos prepararon diversos carteles en los cuales pudimos descubrir palabras procedentes de otros idiomas que no tienen traducción al castellano, recordando así la inmensa riqueza que existe en cada lengua.  
  • Las alumnas de francés de 4ºESO prepararon un vídeo con el fin de hacernos conocer mejor El Principito (de Antoine de Saint-Exupéry) en las diferentes lenguas de nuestro alumnado  

Let’s celebrate European Day of Languages ​​on September 26!  
Since 2001, the European Commission has celebrated the European Day of Languages ​​annually. This is a wonderful initiative that highlights the great diversity and multitude of cultures that coexist in Europe. With almost 450 million citizens and 24 official languages ​​in the EU, it is important to value the diversity that Europe can boast. Therefore, the European Day of Languages ​​is a great reminder of the pride we should feel in our enormous linguistic and cultural heritage.    
 
That is why at IES Puçol we have celebrated it by carrying out different activities throughout the day: 

  • Banners have been made and hung downtown for the commemoration.  
  • “LOVE” by Nat King Cole has been heard throughout the day in a multilingual version. 
  • Our students prepared several posters in which we were able to discover words from other languages that have no translation into Spanish, thus reminding us of the immense richness that exists in each language 
  • The 4thESO French students prepared a video in order to make us know better The Little Prince (by Antoine de Saint-Exupéry) in the different languages of our students.   

THE ART OF SPORT: 1st mobility LINZ  in PUÇOL 

La setmana del 27 al 2 de setembre/octubre varem rebre a les alumnes i professores austriacs de l’Institut BRG Hamerling, Linz i així, seguir col·laborant en el projecte “The Art of Sport”. En aquest projecte desenvolupem amb major profunditat l’ objectiu número 5 de la nostra acreditació Erasmus “Fomentar estils de vida saludables per a millorar la salut de l’ alumnat”, en relació amb els objectius de desenvolupament sostenible 3, 4, 5 i 12. 

Una setmana amb visites a València, com la Plaça de l’ Ajuntament on passàrem una bona estona passejant; Mestalla, l’estadi de fútbol; l’ Albufera on pujàrem a una barca; i la platja de Puçol on poguérem divertir-nos amb jocs d’aigua. A més de tastar la típica gastronomia de València. 

Estem ansioses per anar l’ última setmana de març a Linz i seguir amb els projectes d’ Etwinning. 

The week of September/October 27th/2nd we welcomed the Austrian students and teachers from the BRG Hamerling Institute, Linz and to continue collaborating in the project “The Art of Sport”. In this project we develop in greater depth objective number 5 of our Erasmus accreditation “Promote healthy lifestyles to improve the health of students”, in relation to sustainable development goals 3, 4, 5 and 12. 

A week with visits to Valencia, such as the Plaza del Ayuntamiento where we had a good time taking a walk; Mestalla, the football stadium; l’Albufera where we got on a boat; and Puzol beach where we could have fun with water games. In addition to trying the typical gastronomy of Valencia. 

We are looking forward to going to Linz the last week of March and continuing with the Etwinning projects. 

2nd mobility NORTH2SOUTH 

The week of 13-17 May we received the Swedish delegation of the project North2South, Digitalizing for an inclusive and sustainable Europe 5.0.   

 A week of SUSTAINABILITY with a visit to Valencia (European Green Capital 2024) and the design and 3D printing of a piece for the reuse of products (upcycling), INCLUSION with group bonding and the creation of a collaborative mural with messages of equality and FUN enjoying water sports on the beach of Puçol and the local gastronomy.  

 Thus, after two school years, this eTwinning project that has established a bridge between Gudmundråskolan (Kramfors) and IES Puçol comes to an end.  

La semana del 13 al 17 de mayo recibimos a la delegación sueca del proyecto North2South, Digitalizing for an inclusive and sustainable Europe 5.0.   

Una semana de SOSTENIBILIDAD con la visita a Valencia (Capital verde europea 2024) y el diseño e impresión 3D de una pieza para la reutilización de productos (upcycling), INCLUSIÓN con la unión de grupo y la realización de un mural colaborativo con mensajes de igualdad y DIVERSIÓN disfrutando de deportes acuáticos en la playa de Puçol y de la gastronomía local. 

Finaliza así tras dos cursos escolares este proyecto eTwinning que ha establecido un puente entre Gudmundråskolan (Kramfors) y el IES Puçol 

JOBSHADOWING in POLAND, 23rd-25th April 2024 

The teachers Elena Campaña, M José Gil and Inmaculada Ros have visited the educational centre Szkoła Podstawowa nr 28 w Białymstoku in Bialystok (Poland) to extend our Erasmus family. There they have learnt about the Polish education system, the educational methodologies they apply, the organisation of teachers, students and they have seen first-hand their accredited project on outdoor activities and soft skills (communication, teamwork, emotional intelligence, problem solving, etc.).  

In addition to that, they met with the teaching staff with the aim of designing and programming a new Erasmus project in which pupils from the two schools will participate through Etwinning and the future mobilities that it entails.  

Las profesoras Elena Campaña, M José Gil e Inmaculada Ros han visitado el centro educativo Szkoła Podstawowa nr 28 w Białymstoku en Bialystok (Polonia) para ampliar nuestra familia Erasmus. Allí han aprendido cómo es el sistema educativo polaco, las metodologías educativas que aplican, la organización de profesorado, alumnado y han conocido de cerca su proyecto acreditado sobre actividades al aire libre y soft skills (comunicación, trabajo en equipo, inteligencia emocional, resolución de problemas, etc.). 

Además, se han reunido con el profesorado con el objetivo de diseñar y programar un nuevo proyecto Erasmus en el que participará alumnado de los dos centros educativos a través de Etwinning y las futuras movilidades que conlleva. 

JOB SHADOWING in Linz (Austria) 

From April 15 to 18, our teachers Alfredo Alandes of Physical Education and Javier Aparicio of Drawing carried out a job shadowing at the BRG Hamerlings center in Linz.  

The two Spanish teachers accompanied us on the visit to the center, where we were able to visit all its facilities, both specific spaces such as the gym, art and science classrooms, and common places: the patio, library, hallways, exhibition spaces, etc.  

They prepared a schedule for us to be able to attend different classes at different educational levels: Physical Education, Wood Carving, Biology, Computer Programming, Theater, Spanish, …  

We also visited the city of Linz and its surroundings, which turned out to be a beautiful town and very comfortable for the students.  

During the job shadowing we showed our eTwinning project The Art of Sports, and we studied the possibility of adapting it to the Spanish subject in order to propose group mobility and short-term individual mobility for the next course, this proposal being very good welcomed by both parties.  

We hope that this experience is the beginning of many common projects. 

Del 15 al 18 de abril nuestros profesores  Alfredo Alandes de Educación Física y Javier Aparicio de Dibujo realizaron un jobshadowing en el centro BRG Hamerlings trasse de Linz

Las dos profesoras de Español nos acompañaron en la visita al centro, donde pudimos visitar todas sus instalaciones, tanto espacios específicos como el gimnasio, aulas de arte y de ciencias, como lugares comunes: el patio, biblioteca, pasillos, espacios expositivos, etc. 

Nos prepararon un horario para poder asistir a diferentes clases de diferentes niveles educativos: Educación Física, Talla de madera, Biología, Programación informática, Teatro, Español, … 

También visitamos la ciudad de Linz y su entorno, que resultó ser una hermosa localidad y muy cómoda para el alumnado. 

Durante el job shadowing mostramos nuestro proyecto eTwinning The Art of Sports, y estudiamos la posibilidad de adecuarlo a la asignatura de Español con el fin de proponer una movilidad de grupo y una movilidad individual de corta duración de cara al próximo curso, teniendo esta propuesta muy buena acogida por ambas partes. 

Esperamos que esta experiencia sea el inicio de muchos proyectos en común. 

SDG SCHOOL REVOLUTION: LIVING SPACES 

During the week of 8-13 April we were visited by our Erasmus+ project partners from Notre Dame de La Montagne school (France). This Etwinning project combines environmental awareness (SDGs 4, 7, 11, 12, 13, 15) with our Erasmus+ Accreditation objective of ‘Creating spaces of confluence, meeting and dialogue of the educational community’.   

 An intense and exciting week of activities carried out in international groups:  

  •  Cultural: visit the historic centre of Valencia and the City of Arts and Sciences.  
  •  Visit to ecosystems: Albufera and Puçol beach.  
  •  Workshops at the school: playful activities to get to know each other better and promote integration, workshop ‘Reduce your Carbon Footprint’ led by students from the Dream in Green project, European awareness (Europe Games) and SWOT analysis of the outdoor areas of the school with the development of the vertical garden founded by the teacher Vicent Ribes following the Bauhaus spirit.   
  • Farewell celebration with families sharing local gastronomy.  

Durante la semana del 8 al 13 de abril nos visitaron nuestros compañeros de proyecto Erasmus+ del colegio Notre Dame de La Montagne (Francia). Este proyecto Etwinning combina la concienciación medioambiental (ODS 4, 7, 11, 12, 13, 15) con el objetivo de nuestra Acreditación Erasmus+ de “Creación de espacios de confluencia, reunión y diálogo de la comunidad educativa”.  

Una semana intensa y emocionante de actividades realizadas en grupos internacionales: 

  • Culturales: visita el centro histórico de Valencia y la Ciudad de las Artes y las Ciencias 
  • Visita a ecosistemas: Albufera y playa de Puçol 
  • Talleres en el instituto: actividades lúdicas para conocerse mejor y promover la integración, taller “Reduce tu Huella de carbono” capitaneada por alumnado del proyecto Dream in Green, de concienciación europea (Juegos de Europa) y análisis DAFO de las zonas exteriores del centro con el acondicionamiento del jardín vertical fundado por el profesor Vicent Ribes siguiendo el espíritu Bauhaus  
  • Celebración de despedida con familias compartiendo la gastronomía local. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies