Exposició d’autoretrats (Educació Plàstica 4t d’ESO)
El dilluns 27 de juny, coincidint amb la graduació de 4t d’ESO, l’alumnat de l’optativa de plàstica va exposar al mateix recinte els seus autoretrats, que muntats en cavallets de pintura molt ben engalanats, i, col·locats als dos costats de l’entrada, acompanyaven als convidats a entrar a l’acte de graduació.
Aquestes obres, on l’alumnat ha demostrat una gran implicació en el treball i una excel·lent destresa i sensibilitat artística, estan realitzades sobre cartró-ploma negre, pintades amb acrílics i amb una resolució per plans.
Els autoretrats pertanyen a:
Pepe Badia | Alberto Garcia | Andrés Gómez | Àngela Hernandez |
Lucía Moreno | Marc Mari | Rai Marti | Noel Ribera |
Alessandro Rojo | Diana Valladares | Miguel Angel Vrednicu |
En conjunt, un treball molt ben fet. Enhorabona a totes i tots!
Ací teniu l’enllaç a l’exposició.
Mª José Perpinyà (prof. Educació Plàstica i Visual)
Fotografia dels i de les Artistes Acompanyats de la seua Professora.
Inclusive Education for All (curs Erasmus a París)
Les nostres companyes Celia Caballero (Orientació) i Raquel Donet (prof. valencià i Coordinadora d’Igualtat) han assistit a un curs de 5 dies de duració, juntament amb altres col·legues europees (Romania, Itàlia, Bulgària, Alemanya i Suècia), per ampliar la seua formació i compartir experiències i projectes de centre pel que respecta a certs temes clau en l’educació dels futurs ciutadans/nes i professionals del segle XXI. Els punts tractats van ser els següents:
- Tècniques d’inclusió a l’aula i a nivell de centre per a l’alumnat amb necessitats educatives especials.
- Promoure l’educació en valors all larg de les diferents etapes educatives.
- Potenciar les habilitats comunicatives en l’ensenyament.
Conéixer de primera mà la realitat, pel que fa als temes que acabem d’esmentar, d’altres països i comprovar que les actuacions que actualment es duen a terme a l’IES de Sollana estaven a l’altura d’un referent educatiu com és Suècia, va ser una experiència molt gratificant i enriquidora.
(Extracte de l’article “Erasmus +”, de Xose Luis Palmeiro, Amparo Tomás i Celia Caballero, publicat a la revista El Motoret.)
Una escriptora a Sollana: Clara Soria Magraner
Clara Soria Magraner, l’alumna de 2n ESO del nostre centre, ha guanyat el Premi Sambori 2022 de la Ribera Baixa. El premi Sambori és el concurs de narrativa juvenil més important d’Europa i, per descomptat, de la nostra llengua. És un premi que compta amb una gran tradició, sols dir, que enguany s’ha celebrat la 24a edició.
El treball de Clara, “El missatge”, narra la història d’una colla d’amics que intenta resoldre un misteri ocorregut a Sollana i…
Tot un orgull per al Departament de Llengües, per a l’IES i per al poble!
Extracte de l’article “Clara Soria Magraner guanya el Premi Sambori” de Raquel Donet publicat a la revista El Motoret.
Setmana Cultural 21-22
MOTIVACIÓ
La setmana cultural porta realitzant-se quasi des de què el centre va obrir les seues portes. Durant aquestos dies (3 dies abans de les vacances de Pasqua) es realitzen un munt d’activitats per a, des d’un entorn lúdic, relaxat, pràctic i dinàmic, visibilitzar realitats diferents (tots diferents, però tots iguals) i transmetre uns valors a l’alumnat per a donar-los un batgatge necessari per a una formació integral que els duga el dia de demà a ser ciutadanes i i ciutadans empàtics, responsables, tolerants i cooperatius.
La setmana cultural no seria possible sense la col·laboració i gran implicació de l’AMPA, l’Ajuntament i els Serveis Socials de Sollana i la Mancomunitat de la Ribera Baixa. El text és un extracte de l’article “Setmana Cultural” de Celia Caballero (orientadora de l’IES) publicat a la revista El Motoret.
ACTIVITATS REALITZADES
- Tallers d’inclusió sobre:
- Menors estrangers no acompanyats, els MENA (Fundació Diagrama)
- Els xiquets i xiquetes d’acollida provinents d’Ucraïna (Fundació Diagrama)
- Mites i estigmes de les malalties mentals (Associació de la malalts mentals de la Ribera Baixa)
- Taller d’igualtat i coeducació:
- Visita a l’exposició del centre cultural sobre les dones.
- Tallers culturals:
- Gimcana a la biblioteca municipal.
- Xarrada a càrrec de J.R. Barat, autor de la novel·la juvenil Deja en paz a los muertos.
- Balls orientals i percussió africana.
- Lliga de la Fallera Calavera
- Taller d’educació vial.
- Taller de sostenibilitat i creativitat:
- Manualitats en paper reciclat
- Taller d’educació emocional:
- Relaxació a través del Reiki.
________________________________________________________________________________________________________________________________
RECULL FOTOGRÀFIC
Curset de formació a Finlàndia
En l’any 2000, el sistema educatiu finés va captar l’atenció internacional dels professionals de l’educació. El motiu no era un altre que, l’alumnat finés havia aconseguit els millors resultats en les proves PISA elaborades per la OCDE. De llavors ençà, els resultats en les successives proves PISA s’han mantingut sempre entre els primers llocs del països avaluats.
Actualment, són molts els que consideren el sistema finés com un referent pel que ha de ser l’educació per al segle XXI.
Els nostres companys del claustre, Mª Jesús Castelló i Xose Luis Palmeiro, van assistir a un curset de formació per estudiar les característiques del sistema finés i la forma d’introduir les propostes educatives d’aquest a l’aula.
Sollana SOStenible
Sollana SOStenible
La setmana dels projectes del present curs s'ha dedicat a l'estudi i difusió local dels objectius per al desenvolupament sostenible (ODS) . Aquestos objectius, recollits en allò que es coneix com l'agenda 2030 per a la sostenibilitat, constitueixen el full de ruta de l'ONU per combatre el canvi climàtic alhora que s'impulsa un nou paradigma de desenvolupament econòmic. La finalitat, no és altra, que la de crear una societat global inclusiva que possibilite la plena realització de l'individu d'una manera harmoniosa amb el medi ambient.
En aquest projecte de centre han treballat tots els cursos de forma coordinada, això sí, cadascun centrant-se en una àrea ben concreta, per tal d'elaborar un producte final per conscienciar a la població de la necessitat de treballar, des de tots els àmbits locals (administratiu, polític, empresarial, familiar i individual), per aconseguir una veritable Sollana SOStenible.
Aquesta és la nostra responsabilitat. Aquest ha de ser el nostre compromís. Per favor, pel bé de totes i tots i, per suposat, pel bé de les generacions que hi vindran.
- A continuació, mostrem el treball de l'alumnat per cursos. L'esforç ha sigut enorme. Vostés, mares i pares, podeu sentir-vos ben orgullosos de la gran tasca que les vostres filles i fills han realitzat durant aquesta setmana.
(*) Nota: Aprofitem també aquest espai web per agrair la col·laboració i el suport constant que hem rebut per part de l'Ajuntament. Reconéixer també l'intens treball efectuat des de l'adminitració i la consergeria del centre. Gràcies, Vicent, Ramon i Lídia.
1r ESO | 2n ESO | 3r ESO i FPB | 4t ESO |
1) Estudi dels ODS (elaboració d'un tríptic).
2) Estudi i propostes d'accions individuals i grupals per aplicar els ODS a nivell local. 3) Divulgació del treball de recerca a l'alumnat de primària. |
1) Estudi i visita del filtre verd i el portet de Sollana.
2) Disseny d'una ruta turística sostenible per a Sollana. 3) Realització d'un projecte multimèdia per a la difusió via Internet (web i xarxes socials) de la ruta. |
1) Estudi científic del problema mediambiental dels microplàstics (causes i conseqüències).
2) Estudi de la salut dels oceans centrat en la costa de Cullera. 3) Realització d'un noticiari, mini-reportatges i documentals per a la divulgació de la recerca. |
1) Estudi científic del canvi climàtic: causes, efectes i actuacions per frenar-lo (elaboració d'un col·loqui).
2) Estudi tècnic de les energies renovables. Anàlisi i debat sobre la viabilitat de la instal·lació d'un parc solar al terme de Sollana. 3) Organització d'un acte públic per a difondre el treball realitzat per tots els cursos. |
(recull de fotografies) | (recull de fotografies) | (recull de fotografies) | (recull de fotografies) |
PRODUCTES AUDIOVISUALS
1r ESO | Per un estil de vida sostenible |
2n ESO | Ruta verda per Sollana |
3r ESO i FBP | Presentació i Noticiari + minireportatges |
4t ESO | Acte de divulgació |