El 2 de novembre l’alumant de 1r d’ESO va visitar el Centre de metereologia de València i el Museu d’Història Natural.
Acabarem el matí al Gulliver on tots gaudirem llançant-nos pels tobogans (de totes les maneres possibles)
Secció de l'IES Joan Fuster de Sueca
L’alumnat de 1rA ha interpretat una adaptació moderna del conegut conte “La caputxeta roja”.
Una de les més conegudes obres del dramaturg Miguel Mihura, està considerada com una de les composicions teatrals més importants del segle XX. Una obra innovadora, precursora del gènere de l’absurd, que compara, amb humor i ironia, els costums i la moral del món burgués amb els del món proletari.
L’obra ha estat preparada i interpretada per l’alumnat de 4tA sota la supervisió i direcció de la professora de castellà, Dolors Cuenca.
L’educació acadèmica i en valors són els dos pilars fonamentals a partir dels quals edificar una societat més justa, igualitària i inclusiva. Caminar cap aquest model social no s’ha de veure com una utopia, sinó com una necessitat per poder afrontar amb èxit els grans reptes col·lectius que el segle XXI depararà als seus futurs ciutadans i ciutadanes. La lluita contra el canvi climàtic, l’erradicació de la pobresa, l’ús ètic de la intel·ligència artifical, la rehumanització de l’individu, són qüestions, que a hores d’ara, primen en les agendes dels grans organismes internacionals (ONU, OCDE, UE, etc.).
El futur immediat necessita que 7000 milions de persones conformen una intel·ligència grupal que done resposta als desafiaments anteriors. Professionals d’arreu del món, ja siguen, operaris/es, tècnics/ques, humanistes, científics/ques, tecnòlegs/gues, artistes, filàntrops/pes, altruistes, emprenedors/es, etc. que aporten el seu gra de talent i civisme perquè, de forma col·laborativa, pugam continuar habitant pacíficament eixe lloc tan entranyable de l’univers que anomenem Planeta Blau.
Al llarg de la Història, es pot comprovar que, en tota gran empresa, sempre hi ha un grup de gent que actua com a punta de llança i es constitueix com un positiu referent per a la resta. Gent que destaca per la seua capacitat de treball i la seua bonhomia i, que de forma natural, transmet aquestos valors als altres membres del grup.
Per això, l’IES de Sollana ha adquirit, des de fa anys, el compromís de reconèixer en un acte públic a l’alumnat que ha excel·lit, all larg del curs, pel seus esforços acadèmics, comportament i compromisos socials a nivell de centre.
Alt Rendiment Acadèmic
1r ESO | 2n ESO | 3r ESO | 4t ESO | FPB |
Miguel Estarlich | María Moreno | Arianna Luz | Arturo Zubiela | |
Álvaro García | Anna Montaner | Natalia Urresta | ||
Jaume San Sebastián | Elena Torralba | Maica Padilla | ||
Clara Soria | Àngela Montaner | Paula Corchero | ||
Jaume Juan | Celia Giner | |||
Nuria Luz | Cel García | |||
Marc Valldecabres | Joan Duart | |||
Alicia Petraisc | ||||
Sara Utrilla | ||||
Marta Moleres | ||||
Juanjo Mollá | ||||
Zaida Camarasa |
Grup de Mediació
2n ESO | 3r ESO | 4t ESO |
Xavi Estarelles | Selma Guenbour | Celia Giner |
María Moreno | Paula Corchero | |
Àngela Montaner | Marta Moleres | |
Ana Montaner | Alicia Petraisc | |
Laura Resta | Àlex Martínez | |
Xavi Fernández | Lavinia Adir | |
David Vila | Zaida Camarasa | |
Lluna Segarra | Arianna Luz | |
Sandra Moya | ||
Juanjo Mollá | ||
Joan Hernández | ||
Rai Martí |
Programa Tutor Major
3r ESO | 4t ESO |
Dídac Benito | Arianna Luz |
Celia García | |
Maica Padilla | |
Juanjo Mollá | |
Sandra Moya | |
Zaida Camarasa | |
Marta Moleres | |
Alicia Petraisc | |
Elisa Murcia |
Títols Oficials d’Idiomes
Competicions Acadèmiques
El professorat del Departament de Geografia i Història de l’IES, Mar Martínez i Xose Luis Palmeiro, van preparar un projecte dirigit a l’alumnat de 1r de l’ESO per treballar a fons els continguts curriculars referents a aquestes dues civilitzacions.
El projecte va constar de les fases següents:
(Extracte de l’article “Un museu a l’IES de Sollana” de l’alumna Lluna Pont, publicat a la revista El Motoret)
RECULL FOTOGRÀFIC
El dilluns 27 de juny, coincidint amb la graduació de 4t d’ESO, l’alumnat de l’optativa de plàstica va exposar al mateix recinte els seus autoretrats, que muntats en cavallets de pintura molt ben engalanats, i, col·locats als dos costats de l’entrada, acompanyaven als convidats a entrar a l’acte de graduació.
Aquestes obres, on l’alumnat ha demostrat una gran implicació en el treball i una excel·lent destresa i sensibilitat artística, estan realitzades sobre cartró-ploma negre, pintades amb acrílics i amb una resolució per plans.
Els autoretrats pertanyen a:
Pepe Badia | Alberto Garcia | Andrés Gómez | Àngela Hernandez |
Lucía Moreno | Marc Mari | Rai Marti | Noel Ribera |
Alessandro Rojo | Diana Valladares | Miguel Angel Vrednicu |
En conjunt, un treball molt ben fet. Enhorabona a totes i tots!
Ací teniu l’enllaç a l’exposició.
Mª José Perpinyà (prof. Educació Plàstica i Visual)
Fotografia dels i de les Artistes Acompanyats de la seua Professora.
Les nostres companyes Celia Caballero (Orientació) i Raquel Donet (prof. valencià i Coordinadora d’Igualtat) han assistit a un curs de 5 dies de duració, juntament amb altres col·legues europees (Romania, Itàlia, Bulgària, Alemanya i Suècia), per ampliar la seua formació i compartir experiències i projectes de centre pel que respecta a certs temes clau en l’educació dels futurs ciutadans/nes i professionals del segle XXI. Els punts tractats van ser els següents:
Conéixer de primera mà la realitat, pel que fa als temes que acabem d’esmentar, d’altres països i comprovar que les actuacions que actualment es duen a terme a l’IES de Sollana estaven a l’altura d’un referent educatiu com és Suècia, va ser una experiència molt gratificant i enriquidora.
(Extracte de l’article “Erasmus +”, de Xose Luis Palmeiro, Amparo Tomás i Celia Caballero, publicat a la revista El Motoret.)