Visita dels exilis de Renau en l’IVAM

En aquesta ocasió hem gaudit d’una visita guiada per l’exposició de Josep Renau, En l’Institut valencià d’art modern (IVAM). “Els exilis de Renau” es tracta d’una col·lecció molt completa que abasta diversos treballs de l’autor, des de treballs realitzats per a cartells fins a murals de gran grandària. En la visita hem pogut contextualitzar les obres amb la situació històrica i social del moment, a més de parlar-nos sobre les diverses tècniques artístiques.

A més, aprofitant la visita, hem visitat altres exposicions del museu, en les quals ens hem trobat autèntiques sorpreses d’art cinètic, geomètric, instal·lacions visuals i sonores… Una dada anecdòtica ha sigut l’explicació per part d’una simpàtica agent de seguretat, que ens ha comptat el funcionament d’una màquina disposada en una de les plantes, que recull imatges en vídeo i so a temps real dels visitants del museu, projectant-lo de manera aleatòria segons els estímuls del visitant.

El temps també ha jugat a favor, ja que ens ha acompanyat en tot el trajecte. Molts decidim anar caminant tranquil·lament pel riu. Un autèntic plaer poder comptar amb aquesta experiència. Una bona excusa per a fer arribar l’art i els museus a l’alumnat. Estem molt contents i satisfets amb l’esdeveniment.

Ha participat l’alumnat de 3r PMAR, 4ºESO en l’optativa d’EPVA, i Dibuix Artístic en Batxillerat.