ALTRES PROJECTES – PEACE EMBASSIES

(Plataforma eTwinning)

Coordinadora: Eva Bisquert, eva.bisquert@iesramonllull.org

Professorat implicat: Àngels Romeu, angels.romeu@iesramonllull.org

Socis: 27 socis de centres europeus España, Polonia, Tunez, Romania, Italia, Chipre, Turquía, Portugal, Croacia, Eslovenia.

Descripció del projecte: El projecte és una “cadena educativa” que abasta diferents disciplines, idiomes, alumnat des de l’escola primària fins a la universitat, cursos professionals, organismes públics i associacions. Vol ser una contribució a un programa d’educació per a la pau. És un viatge cap a un wo.r.l.d (work related learning development, desenvolupament de l’aprenentatge relacionat amb el treball) sostenible a través de la promoció d’una cultura d’autoconsciència, intel·ligència emocional, mindfulness, no-violència, comunió amb el planeta, ciutadania mundial, comprensió i empatia. El viatge és un procés de creixement a través d’un treball d’investigació, estudi, materials, activitats per assolir el 16è Objectiu de Desenvolupament Sostenible com a objectiu comú. S’organitzaran contactes diaris/setmanals (missatges de butlletins, missatges de WhatsApp, jitsi meet link, fòrum, xat, reunions online), reunions mensuals i activitats i esdeveniments periòdics per a les diferents fases del projecte. Diferents reunions escolars, xarxes socials i webs s’utilitzen per a la seva difusió.

Objectius:

Construir una cultura de la no-violència, un sentiment de comunió amb un mateix, els altres, les pròpies institucions de país i el nostre planeta Introducció del professorat als temes del programa de no violència i educació per la pau.

– Donar a conèixer els diferents matisos de la no-violència, com a eina per a l’afirmació de la democràcia, els drets humans i per a la construcció de la pau i el desarmament.

– Difondre els continguts de la “Carta de Palerm” promoguda per les conferències sobre la Mediterrània amb motiu del Dia de la No-violència de les Nacions Unides.

– Reflexionar sobre el paper de la dona en la construcció de la pau i per a l’afirmació dels drets humans.

– Difondre una mentalitat de mindfullness.

– L’objectiu del benestar a través de la cooperació local (el propi país i escola) i la cooperació internacional, creant una atmosfera en la qual sentir-se segur, respectat i valorat pel que és, té, pot fer.

– Integració de l’aprenentatge social i emocional i el currículum escolar.

– Difondre la cooperació i la participació activa i la ciutadania.

– Integració social i emocional.