ERASMUS+ KA229

Coordinadora: Elvira Marco, elvira.marco@iesramonllull.org

TÍTOL: Performing and Visual Arts: a universal language

IDENTIFICADOR: 2020-1-IE01-KA229-066052_2

SOCI: Causeway​ Comprehensive School de Tralee, Irlanda (www.causewaycomprehensive.ie)

DESCRIPCIÓ:

«Arts Escèniques i Visuals, un llenguatge universal” és un projecte pensat per a 2 grups de 24 alumnes de 3r-JC cada any (12 d’Espanya i 12 d’Irlanda). Totes les activitats permetran a estudiants i professors experimentar i comparar altres metodologies d’aprenentatge a través de l’art. L’art s’utilitzarà com a eina per ajudar els estudiants a expressar-se. Ajuda amb les habilitats comunicatives i organitzatives, la creativitat i l’empatia, només per esmentar alguns dels molts beneficis que pot aportar.

Tots els esmentats són exercicis que contribueixen i potencien l’aprenentatge d’una llengua estrangera. Com a metodologia alternativa i combinada amb l’intercanvi Erasmus, s’espera que l’experiència impacti en els participants i desencadeni la curiositat mostrant-los el que una llengua estrangera pot contribuir a les seves vides. El procés d’aprenentatge passarà de la idea de “ELLS HAN DE FER-HO” a “ELLS VOLEN FER-HO”. Un cop desencadenada la curiositat, el procés d’aprenentatge prendrà el seu curs natural d’acció. L’intercanvi permet una bona pràctica i millora de les llengües estrangeres implicades: espanyol i anglès. Assistir a algunes classes i esdeveniments a l’escola amfitriona proporcionarà als professors i estudiants noves bones pràctiques i idees per millorar la vida escolar.

La possibilitat de conviure amb famílies d’acollida durant les visites farà que els participants experimentin la vida quotidiana real. L’intercanvi fomenta la participació dels pares i augmenta les seves expectatives sobre les habilitats dels seus fills, en conseqüència, els estudiants a través de la profecia autocomplerta, milloraran les seves habilitats d’aprenentatge. Les activitats turístiques faran que els participants s’entusiasmin amb l’intercanvi i promocionin la vida cultural dels altres.

Els jocs de teatre contribuiran a la creació d’equips. El treball individual i en equip ajudarà els estudiants a descobrir les seves pròpies intel·ligències múltiples. El treball individual conduirà a un treball col·laboratiu on els estudiants desenvoluparan la responsabilitat individual i el sentit de la interdependència. La idea d’ajudar-se els uns als altres i aprendre els uns dels altres és un carrer de dues vies cap a la inclusió. Treballar en grup els proporcionarà assertivitat, però també tolerància, suport i responsabilitat, enfocament crític del seu propi treball i del treball dels altres, i amb la capacitat d’acceptar la crítica i transformar-la en autosuperació.