INTERNACIONALITZACIÓ

Coordinadora: Àngels Romeu, angels.romeu@iesramonllull.org

El Llull té com a un dels seus objectius potenciar les capacitats dels seus docents per atendre a tot el seu alumnat amb les seues particularitats, oferir oportunitats formatives, gestionar recursos materials i humans per fer sostenible el centre i els seus projectes d’innovació metodològica i expansió de l’oferta educativa.

Per obrir fronteres i oferir possibilitats de desenvolupament personal a professorat i alumnat, des de 2015 es va encetar la internacionalització del centre amb col·laboracions laborals amb altres centres nacionals i internacionals, estades d’estudis de dos mesos a l’estranger i intercanvis escolars. Donada la interconnexió actual sembla indefugible la internacionalització del centre, la implementació de metodologies efectives i la realització de projectes didàctics que afavorisquen la motivació i implicació en el procés educatiu de tota la comunitat educativa.

Aquesta aposta del Ramon Llull ha afavorit l’organització d’intercanvis acadèmics que completen la formació del nostre alumnat i professorat pel que fa a diversitat, inclusió i convivència en diferents cultures i sistemes educatius ja que considerem que és una de les millors eines per a obrir les ments de la comunitat educativa.

Aquestes experiències han reafirmat el nostre convenciment que l’educació evoluciona amb la societat i que la necessitat d’una actualització contínua de professors i equips directius és inqüestionable. Per això considerem imprescindible sol·licitar tota l’ajuda que se’ns ofereix per millorar l’espai educatiu, actualitzar la metodologia i revisar el currículum i dotar-lo de valors més universals, inclusius i potenciadors de la sostenibilitat.