ERASMUS+ KA101

Coordinadora: Eva Bisquert, eva.bisquert@iesramonllull.org

TÍTOL: Inclusión e interculturalidad: ejes para el diseño de programas educativos e intervención artística en los espacios del centro

IDENTIFICADOR: 2020-1-ES01-KA1101-081105)

SOCIS:

Hjørring Gymnasium og HF, Dinamarca (www.hj-gym.dk )

Gymnasium Skövde Västerhöjd, Suècia (www.gymnasiumskovde.se )

Polarsirkelen videregående skole, Noruega (www.polarsirkelen.vgs.no)

DESCRIPCIÓ: Des de l’Institut Ramon Llull, que acull estudiants de diversos orígens culturals, considerem necessari promoure un clima basat en l’apreciació de la diferència com a valor positiu i enriquidor. Des de la intervenció artística al centre (que involucra diversos àmbits: literatura, llengua, arts plàstiques, música, valors ètics, religió, història, biologia,…) volem iniciar una sensibilització i formació, entre alumnes i professors, sobre la necessitat d’inclusió i interculturalitat, connectant-la amb els valors europeus (Declaració de París) i els ODS Unesco (concretament: 4.Educació de qualitat, 5.Igualtat de gènere, 16.Pau, justícia i institucions fortes i 17.Aliances per assolir els objectius).

Aquesta intervenció té com a objectiu no només millorar la convivència al centre, sinó promoure valors europeus i universals. Aquest projecte requereix la formació del professorat a través d’itineraris laborals sol·licitats a centres que ja han desenvolupat projectes educatius en els àmbits de l’art, la inclusió o la interculturalitat, així com l’assistència a cursos estructurats que tracten aquestes matèries.

ACCIONS:

– VISITES D’OBSERVACIÓ (Jobshadowing): Coordinar el programa de reunions al centre soci establint els temes a tractar segons els objectius del projecte. Redactar informe escrit de les reunions i de les classes en les que participen per a l’equip directiu i d’internacionalització. Fer fotografies de totes les activitats. Preparar una presentació per a la comunitat educativa sobre la mobilitat. Redactar l’informe final que cal enviar a l’agència nacional (SEPIE). Participar activament en totes les activitats proposades pel país d’acollida. Complimentar el Passaport Europeu de les llengües (Europass). Donar difusió a les activitats a la web i xarxes socials del centre. Dates: Dinamarca: del 26 al 31 de gener de 2022. Suècia: 21 al 28 de gener de 2022. Noruega dates encara per concretar.

– CURSOS ESTRUCTURATS: 3 cursos adients als objectius del projecte. Redactar informe escrit del contingut del curs i de les activitats en les que participen per a l’equip directiu i d’internacionalització. Fer fotografies de totes les activitats. Preparar una presentació per a la comunitat educativa sobre el curs. Redactar l’informe final que cal enviar a l’agència nacional (SEPIE). Participar activament en totes les activitats proposades pel país d’acollida. Cumplimentar el Passaport Europeu de les llengües (Europass). Donar difusió a les activitats a la web i xarxes socials del centre.