DEPARTAMENT DE MATEMÀTIQUES

L’IES Ramon Llull participa en la fase comarcal de XXXII Olimpíada Matemàtica i un dels seus alumnes és seleccionat per a la fase autonòmica.

El passat dissabte 2 d’abril es va celebrar la fase comarcal de la XXXII Olimpíada Matemàtica. Alumnat de 1r, 2n i 3r de l’ESO del nostre centre va realitzar les proves corresponents a l’IES EL SALER – EL SALER (VALÈNCIA). S’ho passàrem molt bé!

A més, després de realitzar les proves de la fase comarcal, l’alumne Diego Navarro Perea (2n ESO) va ser seleccionat per a participar en la fase provincial. En aquesta fase es va classificar en 2a posició i per tant va poder participar en la fase autonòmica. Tot un èxit ja que en la fase autonòmica només participen 8 alumnes per nivell, com a representants de cada província. Tot i que ja no es va poder classificar per a la fase nacional, va ser una experiència molt enriquidora per a ell.

Enhorabona Diego per tot el que has aconseguit!

Teniu disponible més informació en el web de la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana Al-Khwarizmi.

El problema olímpic

Ja tenim guanyadores de l’edició del problema olímpic del curs 2021/22. Són les següents:

• Nivell 1: Diego Navarro Perea (2n ESO D)
  • Nivell 2: María Mira Garcia (4t ESO A)
  • Nivell 3: Lucía Felipe Nieto (2n Batx C)

ENHORABONA!

Què és el Problema Olímpic? El departament de matemàtiques cada curs organitza “el problema olímpic”.  En aquesta activitat, cada quinzena us reptem a resoldre un problema. No es tracta sols de dir la solució, cal mostrar el raonament i presentar-lo de forma acurada i rigorosa, perquè ….. publicarem la solució més enginyosa i a primers d’abril es lliuraran premis a les millors solucions i als més constants en la participació!!!

Els problemes es llancen el divendres i el termini per presentar solucions és fins acabar el dijous passades dues setmanes. Els enunciats estan disponibles en l’aula virtual on esteu inscrits dins del curs d’aules Problema Olímpic (ESO o Batxillerat).

Com es pot participar? Cal entrar al curs d’Aules i descarregar el full oficial del teu nivell on presentar la resposta. Pensar i pensar, redactar tots els raonaments amb la major claredat possible i pujar la teua solució a la carpeta BÚSTIA de la quinzena corresponent.

IMPORTANT: Sols es podran pujar un sol arxiu en PDF.

• Nivell 1: 1r i 2n d’ESO
  • Nivell 2: 3r i 4t d’ESO
  • Nivell 3: 1r i 2n de Batxillerat

Amb la col·laboració de l’AMPA de l’Institut