ERASMUS+ KA101

Coordinadora: Eva Bisquert, eva.bisquert@iesramonllull.org

TÍTOL: Inclusión e interculturalidad: ejes para el diseño de programas educativos e intervención artística en los espacios del centro

IDENTIFICADOR: 2020-1-ES01-KA1101-081105)

SOCIS:

Hjørring Gymnasium og HF, Dinamarca (www.hj-gym.dk )

Gymnasium Skövde Västerhöjd, Suècia (www.gymnasiumskovde.se )

Polarsirkelen videregående skole, Noruega (www.polarsirkelen.vgs.no)

DESCRIPCIÓ: Des de l’Institut Ramon Llull, que acull estudiants de diversos orígens culturals, considerem necessari promoure un clima basat en l’apreciació de la diferència com a valor positiu i enriquidor. Des de la intervenció artística al centre (que involucra diversos àmbits: literatura, llengua, arts plàstiques, música, valors ètics, religió, història, biologia,…) volem iniciar una sensibilització i formació, entre alumnes i professors, sobre la necessitat d’inclusió i interculturalitat, connectant-la amb els valors europeus (Declaració de París) i els ODS Unesco (concretament: 4.Educació de qualitat, 5.Igualtat de gènere, 16.Pau, justícia i institucions fortes i 17.Aliances per assolir els objectius).

Aquesta intervenció té com a objectiu no només millorar la convivència al centre, sinó promoure valors europeus i universals. Aquest projecte requereix la formació del professorat a través d’itineraris laborals sol·licitats a centres que ja han desenvolupat projectes educatius en els àmbits de l’art, la inclusió o la interculturalitat, així com l’assistència a cursos estructurats que tracten aquestes matèries.

ACCIONS:

– VISITES D’OBSERVACIÓ (Jobshadowing): Coordinar el programa de reunions al centre soci establint els temes a tractar segons els objectius del projecte. Redactar informe escrit de les reunions i de les classes en les que participen per a l’equip directiu i d’internacionalització. Fer fotografies de totes les activitats. Preparar una presentació per a la comunitat educativa sobre la mobilitat. Redactar l’informe final que cal enviar a l’agència nacional (SEPIE). Participar activament en totes les activitats proposades pel país d’acollida. Complimentar el Passaport Europeu de les llengües (Europass). Donar difusió a les activitats a la web i xarxes socials del centre. Dates: Dinamarca: del 26 al 31 de gener de 2022. Suècia: 21 al 28 de gener de 2022. Noruega dates encara per concretar.

– CURSOS ESTRUCTURATS: 3 cursos adients als objectius del projecte. Redactar informe escrit del contingut del curs i de les activitats en les que participen per a l’equip directiu i d’internacionalització. Fer fotografies de totes les activitats. Preparar una presentació per a la comunitat educativa sobre el curs. Redactar l’informe final que cal enviar a l’agència nacional (SEPIE). Participar activament en totes les activitats proposades pel país d’acollida. Cumplimentar el Passaport Europeu de les llengües (Europass). Donar difusió a les activitats a la web i xarxes socials del centre.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies