Pràctica de laboratori: Síntesi d’acetat d’isoamil – 4t Cultura Científica i 2n BAT Química.

Aquest dimecres l’alumnat de 2n de Batxillerat de Química va portar a terme la reacció química d’esterificació per escalfament a reflux de l’àcid acètic amb alcohol isoamílic. A continuació, l’alumnat de 4t de Cultura Científica va realitzar el procés físic d’aïllament de l’èster: decantació, llavat i secat.

L’acetat d’isoamil és un èster de l’àcid acètic i l’alcohol isoamílic. És un compost líquid incolor amb aroma a plàtan (i lleugerament a pera) i per això algunes indústries alimentàries l’empren com aromatitzant. A més, juga un paper important en els mecanismes de comunicació de les abelles obreres fent que, davant una situació de perill, segreguen feromones perquè acudisquen en ajuda i adopten un comportament agressiu. El principal component de les feromones és l’acetat d’isoamil.