8M manifest al IES

El passat dijous dia 7 de març, l’IES PEDREGUER es va voler afegir a la celebració del Dia de la Dona que es commemorava en tot el món. El centre va realitzar una performance que tractava de visualitzar els obstacles que, moltes vegades, troben les dones a l’hora de conciliar la seua vida familiar o laboral, i també les situacions d’assetjament i violència que patixen en molts àmbits. A més , el professorat del centre va organitzar un taller feminista i el GAF (Grup d’Acció Feminista amb membres de l’alumnat) realitzar murals reivindicatius i recollí les inquietuds de l’alumnat mitjançant missatges que van deixar a un panell. Al mateix temps, dimecres dia 6 es va celebrar, a la Casa de Cultura de Pedreguer, l’entrega de premis del Concurs de microrelats de l’IES PEDREGUER, on van participar més de 300 relats. Finalment, es van seleccionar 3 guanyadors i 5 finalistes que van rebre els premis per part dels representants de l’Ajuntament de Pedreguer i de l’IES Pedreguer. Per últim, el professorat d’Ètica ha estat realitzant un projecte per a recuperar la memòria de les dones de Pedreguer per als noms dels carrers del poble.

MANIFEST DIA INTERNACIONAL DE LES DONES, 8 DE MARÇ DE 2019

Un any més, i com cada 8 de març, les dones de tot el món alcem la nostra veu per commemorar el Dia Internacional de les Dones, defensar els nostres drets socials, polítics i econòmics i reivindicar la igualtat efectiva entre dones i
homes. I el professorat de l’IES Pedreguer, col·lectiu que representem hui, es vol afegir a
reivindicació. Són molts els avanços que s’han aconseguit però encara queda un llarg camí per recórrer per eradicar definitivament qualsevol discriminació i aconseguir la plena participació de les dones, en condicions d’igualtat, en tots els àmbits de la societat. Malgrat tot, existeix encara el perill de retrocedir en els drets que tant ens ha costat d’assolir.
Enguany, també estem convocades a una vaga feminista, organitzada per col·lectius feministes, organitzacions socials i sindicals. Els eixos principals de la vaga són les cures, el consum, el treball, l’educació, les violències i l’antiracisme. Des del món educatiu ens hi adherim, donem suport a les reivindicacions de la vaga feminista i us animem a participar-hi.
Volem una societat igualitària, justa, rica, equilibrada, integradora i lliure de violències masclistes. És per això que des dels nostres pobles i ciutats donem suport a la vaga laboral, per denunciar la bretxa salarial i la precarització laboral que pateixen les dones i reivindicar els seus drets econòmics i la dignificació dels treballs.
Donem suport a la vaga educativa perquè reivindiquem una educació pública, laica, inclusiva i feminista que deixe créixer lliures xics i xiques. Cal educar el nostre alumnat en els valors de la igualtat de gènere i posar en valor la lluita feminista i la perspectiva de gènere des dels primers trams educatius fins a la universitat.
Les dones tenim el dret a viure lliures de violències masclistes. Cal eradicar la xacra de les agressions físiques i psicològiques. Denunciem qualsevol tipus de violència i discriminació sexista, així com qualsevol agressió per motius
d’orientació o identitat sexual.
A més, exigim el dret de totes les dones a viure en pau, sense exclusions ni racisme.
Per tant, des del claustre de l’IES Pedreguer us animem a participar a tot l’alumnat d’aquesta revolució pacífica però imparable aprofitant les activitats, xarrades o propostes que ajuden a prendre conciència del camí fet i dels reptes que queden per aconseguir.

Quan diguem feminisme,
Cridem Igualtat.