
Algunes de les tasques fan els conserges.
1. Àmbit de Manteniment
- Control i revisió periòdica de les instal·lacions del centre.
- Comunicació d’avaries seguint els protocols establerts.
- Reparacions senzilles (canvi de bombetes, panys, vàlvules, etc.).
- Atenció al personal de manteniment extern.
2. Àmbit de Vigilància de les Instal·lacions
- Supervisió visual de les zones comunes (passadissos, patis, accessos, lavabos, etc.).
- Detecció i comunicació d’incidències relacionades amb la seguretat o el bon ús de les instal·lacions.
- Control de portes, finestres i accessos per garantir la seguretat del centre.
- Col·laboració en la prevenció d’actes vandàlics o conductes inadequades.
- Suport en l’aplicació de protocols de seguretat i evacuació.
3. Àmbit de Consergeria
- Obertura i tancament de l’edifici i dels sistemes d’il·luminació, alarma, etc.
- Control d’accés i presència dels usuaris del centre.
- Gestió del caixetí de claus.
- Recepció, distribució i custòdia de correspondència i paqueteria.
- Control dels serveis externs (recollida selectiva, mobles vells…).
- Participació en protocols d’emergència, evacuació i estalvi energètic.
4. Àmbit de Recepció
- Atenció als usuaris interns (professorat, alumnat, AMPA, etc.) i externs (famílies, visites…).
- Subministrament de material i documentació.
- Atenció telefònica amb criteris de discreció i protecció de dades.
- Acompanyament d’alumnes i visites segons el protocol del centre.
5. Àmbit d’Assistència i Cooperació
- Col·laboració en tasques diverses segons les necessitats del centre.
- Suport en la gestió de sistemes de reprografia.
- Coordinació amb l’equip directiu i la comunitat educativa.
Algunes de les tasques del personal administratiu:
- Gestió documental i administrativa: registre i arxiu de documents oficials, gestió de correspondència, elaboració d’informes i certificats, títols…
- Atenció al públic: informació a famílies, alumnat i personal del centre, tant presencialment com per telèfon o correu electrònic.
- Suport a l’equip directiu: assistència en la preparació de reunions, convocatòries, actes i comunicacions oficials.
- Gestió de dades acadèmiques: manteniment i actualització de les bases de dades d’alumnat, professorat i grups, així com la gestió de l’aplicació informàtica de gestió acadèmica (ÍTACA).
- Tramitació de processos administratius: preinscripció, matrícula, expedients acadèmics, trasllats, etc.
Com a més el nostre centre és centre de referència de altres centres privats d’Alboraia el nostre pesonal administratiu també s’encarrega d’algunes tasques adicionals:
- Recepció i validació de documentació: comprovació de la documentació acadèmica enviada pels centres privats per a la tramitació de títols oficials.
- Tramitació de títols i certificats: gestió de les sol·licituds de títols de Graduat en ESO, Batxillerat o Formació Professional, incloent la revisió d’expedients i la introducció de dades al sistema oficial.
- Coordinació amb centres privats: comunicació fluida amb les secretaries dels centres privats per resoldre incidències, aclarir requisits i garantir la correcta tramitació.
- Custòdia i arxiu de documentació externa: manteniment d’un registre ordenat de la documentació rebuda i tramitada dels centres privats.
- Emissió de certificats acadèmics: elaboració de certificats oficials per a l’alumnat dels centres privats, quan així ho requereix la normativa.
- Seguiment de processos amb l’administració educativa: interlocució amb la Conselleria d’Educació per a la validació i expedició de títols, així com per a la resolució de dubtes normatius.
