El Claustre ès l’órgan de participació dels professors en el Institut i el componen tots els docents.
Competències:
-
- Formular propostes dirigides a l’equip directiu per a l’elaboració del projecte educatiu i de la programació general anual.
- Establir els criteris per a l’elaboració dels projectes curriculares d’etapa, aprovar-los, evaluar-los i decidir les seues possibles modificacions posteriors.
- Aprovar els aspectes docents de la programació general anual, conforme al projecte educatiu, i informar d’aquella abans de la seua presentació al consell escolar així com la memòria final de curs.
- Promoure iniciatives en l’àmbit de l’experimentació i de la investigació pedagógica.
- Triar als seus representants en el consell escolar.
- Conèixer les candidatures a la direcció i els programes presentats pels candidats.
- Coordinar les funcions referents a l’orientació, tutoria, evaluació i recuperació dels alumnes.
- Analitzar i valorar els resultats de l’avaluació que de l’institut realitze l’Administració educativa o qualsevol informe referent a la marxa del mateix.
- Analitzar i avaluar els aspectes docents del projecte educatiu i la programació general anual.
- Participar en la planificació de la formació del professorat de l’institut i triar als seus representants en el centre de professors i recursos.
- Aprovar els criteris pedagògics per a l’elaboració dels horaris dels alumnes.
- Aprovar la planificació general de les sessions d’avaluació i qualificació i el calendari d’exàmens o de probes extraordinàries.
- Aprovar els criteris per a l’elaboració dels horaris dels professors.
- Analitzar i valorar trimestralment la situació econòmica de l’institut.
- Analitzar i valorar l’evolució del rendimient escolar general de l’institut a través dels resultats de les avaluacions i quants altres mitjans es consideren adequats.
- Conèixer les relacions de l’institut amb les institucions del seu entorn i amb els centres de treball.