L’objectiu de la proposta del 25 de Novembre d’enguany ha sigut principalment treballar amb el nostre alumnat els tipus de violències que podem patir o podem crear al llarg de la nostra vida i ser capaces i capaços de reflexionar per tal de poder identificar-les, o almenys arribar a qüestionar les actuacions que ens fereixen.
Per a tal efecte, es van plantejar una sèrie de curtmetratges enfocats a cada nivell educatiu, tot i que tots conjuntament podien treballar-se en tots els cursos en funció de la necessitat. En aquest sentit, a les tutories havien d’incitar al debat i animar l’alumnat a que plantejaren diferents tipus de situacions per tal de començar a valorar si eixes situacions es podien plantejar dins de la violència i si la podíem catalogar com a violència visible o invisible.
D’alta banda, el treball de la lletra de la cançó “Respira” d’El Diluvi, era una oportunitat per tal de prendre consciència de la xarxa de suport que ens envolta.
El producte final era l’elaboració d’un iceberg a l’entrada del nostre IES amb aquells pensaments sobre la violència visible i invisible que l’alumnat havia estat treballant en les diferents sessions de tutories.