Índex de contingut
- Departament de Cooperació Internacional Erasmus
- Estudis que s'imparteixen al centre
- Carta ECHE 2021-2027
- Declaració de política Erasmus +
- Sistema d'acreditació de competències i certificacions en formació professional de graus superior
- Organització i certificació de mobilitats
- Nivell d'idiomes i preparació lingüística d'alumnes i docents del centre
- Preparació lingüística per a alumnes i docents estrangers amb llarga estada al nostre centre
- Enllaços d'interès
Els projectes de mobilitat concedits a aquest institut estan cofinançats pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de l'IES La Marxadella i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) són responsables de l'ús que es puga fer de la informació difosa ací.
- Juan García Sotos
- Director del centre
- 46016397@gva.es
- 96 120 61 40
- José Manuel Luna Vicente
- Coordinador Erasmus + de l'IES La Marxadella i coordinador per a cicles formatius
- marxadella.erasmus@gmail.com
- 96 120 61 40
- Josefina Quilis Tamarit
- Coordinadora Erasmus + per a Educació Escolar.
- jquilis@iesmarxadella.org
- 96 120 61 40
Estudis que s'imparteixen en el centre
- ESO
- Batxillerato
- Cicles Formatius
- Imatge i So
- CFGM Vídeo, Discjokey i So
- CFGS Iluminació, Captació i Tractament de la imatge
- CFGS So per a Audiovisuals i Espectacles
- CFGS Producció per a Audiovisuals i Espectacles
- Electricitat i Electrònica
- CFGM Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques
- CFGS Sistemes Elèctrics i Automatitzats
- FPB Electricitat i Electrònica
- Transport i Manteniment de Vehicles
- CFGM Electromecànica de Vehicles
- CFGM Carrosseria
- CFGS Automoció
- FPB Manteniment de Vehicles
- Curs d'especialització en el Manteniment de Vehicles Híbrids i Elèctrics
- Imatge i So
Amb la concessió de la Carta Erasmus d'Educació Superior per al període 2021-2027 l'IES La Marxadella vol posar de manifest el seu desig de participar al programa, com a part de l'estratègia per dur a terme la modernització i la internacionalització de l'educació a la nostra institució.
L'IES La Marxadella és un centre dependent de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana on s'imparteixen ensenyaments de caràcter oficial dels cicles formatius de grau superior:
- Automoció
- Instal·lacions elèctriques i automàtiques
- Sistemes electrotècnics i automatitzats.
- Il·luminació, captació i tractament d'imatge
- Producció d'audiovisuals i espectacles
- So per a audiovisuals i espectacles
Fins ara els nostres alumnes de Formació Professional han realitzat el mòdul de Formació en Centres de Treball (Pràctiques FCT) a empreses d'estats membres de la Comunitat Europea, gràcies a les beques ERASMUS i al programa FCT Europa organitzat per l'Àrea de formació Professional de la Conselleria dEducació de la Generalitat Valenciana.
També busquem els millors llocs perquè els nostres estudiants facin les pràctiques en empreses valorant: l'ocupabilitat, tasques d'aprenentatge, facilitat d'allotjament, accessibilitat i sistema de tutoria.
Complint el compromís adquirit, en rebre la Carta Erasmus dEducació Superior, es procedeix a la publicació de la Declaració de Política Erasmus (Erasmus Policy Statement-EPS).
Els nostres objectius són:
- Aconseguir la integració del nostre centre en un programa innovador que ens permet apropar alumnes i professors a altres sistemes educatius.
- Millorar les capacitats en llengües estrangeres i utilitzar les noves tecnologies.
- Conèixer el mercat laboral a altres països.
- Establir vincles per al desenvolupament de projectes multilaterals de formació i treball creant professionals que responguin a les necessitats actuals.
L'estratègia:
Mitjançant la nostra participació en el programa enviant participants per augmentar la qualitat del procés ensenyament-aprenentatge i dotar-lo de més atractiu educatiu, millorant així la inserció laboral. I de l'altra, tenir cura del desenvolupament del procés d'integració, estada i participació en el nostre sistema formatiu per als participants que vinguin als paràmetres de qualitat que estableixen els deu principis de la Carta Europea de qualitat per a la mobilitat.
Per a nosaltres és prioritari i de gran importància poder participar en aquest programa ja que permet, a més, el coneixement dels recursos culturals, formatius i dóna l'oportunitat als nostres alumnes d'experimentar allò estudiat formant part d'un viatge i practicar llengües estrangeres, necessàries a el desenvolupament del seu currículum formatiu.
Amb el programa Erasmus podríem contribuir al desenvolupament personal i intel·lectual dels participants facilitant l'accessibilitat a un país estranger per practicar la llengua i conèixer la cultura, aspectes importants per a futurs professionals.
Actualment estem en procés d'elaboració del reconeixement de crèdits, comparant els diferents currículums i temporalitzant la seva impartició a les diferents institucions, però s'expediran una Carta de l'empresa, una Carta del centre educatiu i documents d'Europass.
Publicitat del programa creació d'un punt d'informació Erasmus al centre, publicació a la pàgina web de l'institut, fulletons informatius, xerrades informatives específiques per a tot el personal, taulers d'anuncis, etc.
El conjunt educatiu del centre participa a les diferents jornades de sensibilització en la igualtat de gènere i contra el racisme i la xenofòbia organitzant activitats extraescolars per als diferents nivells educatius. S'estan desenvolupant programes específics d'atenció a la diversitat com ara Programa de diversificació curricular, Adaptació curricular significativa i Programa d'acollida al sistema educatiu per a alumnat estranger. La integració d'alumnes amb discapacitat (motora i auditiva) està garantida per eliminar barreres, ús de l'ascensor, suport d'Interprete i Educadora que ajuden en les tasques diàries de mobilitat i aprenentatge.
Selecció dels nostres socis
Des del compromís i la responsabilitat d'aquest centre, la mobilitat dels participants es farà sota un control rigorós per aconseguir un alt grau de qualitat. Per això, se seleccionaran les institucions de formació i empreses relacionades que treballen habitualment amb el centre. Es faran servir qüestionaris per mesurar la qualitat i detectar irregularitats. Programes per organitzar i marcar les línies dactuació dels participants Programa formatiu, Pla daprenentatge i Programa dactuació.
A la mobilitat del professorat: sessions especials per actualitzar coneixements, visites preparatòries, visites de reconeixement i docència al centre educatiu.
Activitats de mobilitat previstes:
Mobilitat de personal d'institucions d'educació superior (personal acadèmic i no acadèmic) envers institucions d'educació superior o altres organitzacions dels països participants i no participants, per impartir docència i/o rebre formació.
Mobilitat d'estudiants de Cicle Curt (Formació Professional de Grau Superior, cap ai des dels països no participants (no europeus), per a estudis i/o pràctiques a empreses.
Pel que fa a projectes: Aliances estratègiques per fomentar la cooperació intensa, estructurada i a llarg termini entre institucions d'educació superior amb socis clau (per exemple, empreses, especialment les PIME locals/regionals, autoritats educatives i altres institucions de recerca, interlocutors socials, organitzacions joves i altres organitzacions rellevants) per contribuir a l'assoliment de l'objectiu de l'Agenda per a la modernització dels sistemes d'educació superior a Europa.
Cooperació internacional i projectes de creació de capacitats entre institucions deducació superior dels països participants i els països associats (tercers països) amb lobjectiu de donar suport a la modernització i la internacionalització de leducació superior als països socis. Aliances per al coneixement entre institucions d'ensenyament superior i empreses per promoure la creativitat, la innovació i l'esperit emprenedor, oferint oportunitats rellevants d'aprenentatge Impacte esperat de la participació al programa per a la modernització de la nostra institució.
Objectius a assolir:
Pel que fa als cinc punts claus, les nostres expectatives són:
Que un major nombre d'estudiants puguen matricular-se en cursos densenyament superior i arribin a la seua finalització.
Que les institucions deducació superior milloren la seua oferta, amb cursos més atractius per als estudiants i més sensibles a les necessitats de la societat i les empreses
Que a partir del 2021 un gran nombre dels nostres estudiants tinguen la possibilitat d'estudiar o formar-se a l'estranger en algun moment de la seua educació.
Incrementar la nostra capacitat d'innovació.
El sistema espanyol de Formació Professional s'estableix entorn de la consecució d'unitats de competència professional lligades a l'organització modular de continguts, procediments i actituds. Per a lacreditació de competències professionals es té en compte el Marc Espanyol de Qualificacions per a Educació Superior (MECES) i el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals (CNCP). Amb cada mòdul superat s'obté una certificació d'unitat de competència segons el CNCP i un nombre de crèdits ECTS en el cas dels cicles formatius de grau superior. Tots els mòduls impartits a primer curs tenen una durada d'un any acadèmic: de setembre a juny. Els mòduls de segon curs s'imparteixen durant 2 trimestres al centre, del setembre al març. Finalment, el tercer trimestre de segon s'habilita per fer el Mòdul de Formació en Centres de Treball: des del març al juny. El centre expedeix un certificat de notes on s'acredita la superació dels mòduls, acompanyat d'un Erasmus Transcript of Records amb els crèdits ECTS. A més, també s'emetrà un certificat de mobilitat Europass en anglès on es detallen els continguts superats.
Més informació:
- http://www.educacion.gob.es/educa/incual/ice_catalogoWeb.html
- Ley Orgánica 5/2002, de 19 de junio, de las Cualificaciones y de la Formación Profesional
- Real Decreto 1147/2011, de 29 de julio, por el que se establece la ordenación general de la formación profesional del sistema educativo
- Real Decreto 1027/2011, de 15 de julio, por el que se establece el Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior
Tipus de mobilitats:
- Mobilitats dalumnes per a estudis. Abans de la mobilitat es concreta entre els centres d'enviament i acolliment un Learning Agreement. Es cercarà la compatibilitat amb el currículum del curs o cicle i l'adaptació en tant que sigui possible a les unitats de competència de les assignatures o mòduls impartits en cada curs/cicle. Al final, el centre d'acollida expedeix un certificat de notes on s'acredita la superació de les assignatures o mòduls, acompanyat d'un Erasmus Transcript of Records amb els crèdits ECTS. A més, també s'emetrà un certificat de mobilitat Europass en anglès on es detallen els continguts superats.
- Mobilitat dels alumnes en pràctiques. Inicialment es concreta amb les empreses un Training Agreement and Quality Commitment. Com a guia i sistema de validació de lacord sutilitza la aplicació informàtica que ofereix la Conselleria dEducació per a la realització dels períodes de Formació en Centres de Treball. Després de la valoració de l'instructor en empresa, si és positiu, s'emet un certificat de notes, acompanyat d'un Erasmus Transcript of Records amb els crèdits ECTS. A més, s'acompanyarà un certificat de mobilitat Europass en anglès on es detallen els continguts superats.
- Mobilitats de personal per a ensenyament. Previ a la mobilitat s'acorda un Teaching Assingnment. Aquest pla de continguts i procediments que desenvolupa el docent al centre d'acollida serà validat a la destinació. El centre d'acollida emetrà al final de la mobilitat un certificat on s'acreditin els continguts i les hores realitzades i un certificat de mobilitat Europass en anglès. En el cas d'aquells docents que facin una mobilitat al nostre centre, s'emetria un certificat de formació de docents i, si és possible, amb l'aprovació del Centre de Formació del Professorat (CEFIRE).
- Mobilitats de personal per a formació. S'elabora també un acord de continguts i procediments que en aquest cas el docent haurà d'aprendre a l'empresa o al centre de destinació. Un cop comprovades les activitats i les competències adquirides, l'empresa o el centre d'acollida emet un certificat on s'acreditin els continguts i les hores realitzades. Aquesta certificació s'acompanyarà d'un certificat de mobilitat Europass en anglès. En el cas d'aquells docents que facin una mobilitat al nostre centre oa empreses gestionades a través d'aquest institut, s'emetria un certificat de formació de docents i, si és possible, amb l'aprovació del Centre de Formació del Professorat (CEFIRE).
L'IES La Marxadella forma part des del 2011 de la Xarxa de Centres Docents Plurilingües de la Comunitat Valenciana. Una de les unitats d'ESO i Batxiller s'ofereix en línia plurilingüe. Amb la implantació progressiva dels cicles LOE, s'introdueix també l'anglès tant a Grau Superior com a Mitjà, amb 2 mòduls d'Anglès Tècnic; un a 1r i un altre a 2n. A la Família d'Imatge i So, dos professors tenen nivell B2 d'anglès i Capacitació en Llengua Estrangera Anglès -títol atorgat per la Conselleria d'Educació- ia la Família de Transport i Manteniment un professor. En aquests casos, han decidit afegir les hores d'anglès a un mòdul tècnic i vehicular aquest mòdul en anglès. Aquests professors, José Martí Faus, José Romaguera Navarro i José Manuel Luna Vicente, formen part del projecte plurilingüe del centre.
Els alumnes de cicles formatius que vulguin fer mobilitats hauran de demostrar com a mínim competències a nivell B1 en anglès o en l'idioma del país on vagin a realitzar la mobilitat. Superada la selecció, els participants faran un curs específic previ a la mobilitat per consolidar vocabulari, i reforçar les competències orals. La preparació serà duta a terme, per un dels professors tècnics de formació professional capacitats en anglès, o si no, per personal del departament de llengües que estigui impartint el mòdul Anglès Tècnic en aquests cicles.
En el cas dels professors que prevegin fer mobilitats hauran d'acreditar també competències en anglès com a mínim a nivell B1. Si així ho necessiten, comptaran també amb un dossier de vocabulari i una tutorització durant 4 setmanes per consolidar els seus coneixements i destreses en anglès.
Tots els alumnes i docents que ens visitin comptaran amb un dossier bàsic a Castellà, amb verbs i vocabulari imprescindible. A més, aquells amb estades de llarga durada i segons les necessitats de l'alumne/docent s'acordaran dues 2 hores setmanals de tutorització per part d'un professor del departament de Castellà, amb un temari adaptat als interessos sectorials i educatius del participant. En el cas de professors, també es preveu la possibilitat de fer job shadowing i comprovar l'ús de la llengua a l'aula.
Todos los alumnos y docentes que nos visiten contarán con un dosier básico en Castellano, con verbos y vocabulario imprescindible. Además, aquellos con estancias de larga duración y según las necesidades del alumno/docente se acordará dos 2 horas semanales de tutorización por parte de un profesor del departamento de Castellano, con un temario adaptado a los intereses sectoriales y educativos del participante. En el caso de profesores, se prevé también la posibilidad de realizar job shadowing y comprobar el uso de la lengua en el aula.