Departament d’Anglés

Departament d'Anglés

ON ESTEM?

El Departament d'Anglés es troba ubicat en l'edifici d'ESO i Batxillerat, al primer pis, al corredor de la biblioteca.

NIVELLS DOCENTS

• ESO i Batxillerat
  • FP Bàsica
  • Cicles Formatius

ACTIVITATS DESTACADES

Per tal d'aconseguir una major homogeneïtat, treballem amb la figura d'un coordinador/a per nivell que s'encarrega de facilitar la comunicació i participació de tot el professorat que formem part d'aquest departament i, d'aquesta manera, millorar la coordinació i el treball en cadascun dels grups del mateix nivell. Això ens permet de treballar la mateixa programació d'aula tot afavorint la interacció entre nosaltres i assolint més precisió en els continguts i criteris del departament.

Quant a les activitats que es duen a terme al llarg del curs amb l'alumnat, cal destacar:

Campament d'anglés de 5 dies de durada com a experiència d'immersió lingüística. S'ofereix a l'alumnat de 1r i 2n d'ESO especialment.

Obres de teatre en anglés per a tot l'alumnat per nivells.

Participem en el Programa d'Acompanyament Escolar (PAE) que dona suport a una part de l'alumnat en classes de reforç de l'assignatura a la vesprada.

Activitats relacionades amb el Programa del Portfoli de les Llengües, ja que el nostre centre forma part de la Xarxa de Centres Portfoli.

Comptem amb la presència d'un auxiliar de conversa d'anglés que ens acompanyarà al llarg del curs per fomentar l'ús de la llengua a partir de l'experiència directa amb natius.

Pots examinar-te al nostre centre i obtindre el nivell de competència comunicativa A2 en Anglés o bé certificats internacionals per tal com som centre examinador dels exàmens d'Anglés de Cambridge.

Quant al departament:

Formem part del programa experimental de Plurilingüisme de Conselleria.

Participem en les tutories del Màster de Secundària per aprovar futurs professionals de l'ensenyament.

Col·laborem i participem en el Projecte Erasmus+ (KA101) del nostre centre que fomenta el coneixement i la participació a Europa.

QUÈ APRENDRÉ?

Al nostre departament tractem de fomentar no sols l'aprenentatge de la llengua sinó també en motivem l'ús i la participació a classe a través d'activitats i projectes tant individuals com en grup, simulant situacions reals de la vida a fi d'ajudar el nostre alumnat a familiaritzar-se amb aquest tipus d'experiències. D'altra banda, es presenten aspectes culturals de països de parla anglesa per descobrir la seua manera de viure i d'expressar-se a través de l'idioma i, d'aquesta manera, apreciar les similituds i diferències culturals entre països.

OPTATIVES

Competència Comunicativa Oral 1ª Llengua Estrangera

S'imparteix en 3r i 4t d'ESO i proposa l'aprenentatge i pràctica de l'idioma a partir de l'elaboració de projectes. Fomenta les activitats de speaking i listening fonamentalment, per la qual cosa és important destacar que no es tracta d'un reforç de l'assignatura sinó de l'ús pràctic de l'idioma i que, per això mateix, cal un nivell mitjà d'anglés per poder participar en aquestes classes.