Departament d’Informàtica

Departament d'Informàtica

El nostre departament es troba a l'Aula 1 d'Informàtica, situat en el primer pis de l'edifici d'ESO i Batxillerat, al principi del corredor de direcció d'estudis.

El centre disposa de 3 aules d'informàtica de 30 llocs.

• ESO i Batxillerat

El Departament d'Informàtica assumeix les següents funcions:

Coordinació TIC

Coordinació de les aules d'informàtica.

Estem compromesos amb la dimensió europea de l'educació, motiu pel qual, el nostre alumnat participa amb gran èxit en projectes eTwinning.

A més, organitzem activitats extraescolars de caràcter pràctic:

Tallers de programació visual en la UPV.

Visita al museu de la informàtica en la ETSINF.

Jornades de ciberseguretat.

A nivell de professorat:

Organització d'activitats formatives (seminaris) dins del Pla Anual de Formació.

Participació en el disseny del Pla de Desenvolupament Europeu per a promocionar l'obertura internacional del centre en benefici del professorat i de l'alumnat.

Coordinació del projecte Erasmus+ KA101 Aprendre a Europa, per a la reducció del fracàs i abandó escolar, implantació del PEPLI i del Decret d'Inclusió Educativa.

Vivim en la Societat de la Informació. El nostre alumnat és natiu digital. L'objectiu fonamental del departament és que l'alumnat millore la seua competència digital aconseguint un nivell d'usuari independent en les 5 àrees temàtiques: Informació, Comunicació, creació de continguts, seguretat i resolució de problemes.

Cursant l'assignatura d'informàtica en l'ESO, aprendràs a:

Conéixer el funcionament de l'ordinador.

Diferenciar entre els diferents tipus de programes i la seua classificació.

Utilitzar eines en línia col·laboratives per a produir contingut.

Utilitzar diferents serveis d'Internet (navegació, correu electrònic, fòrums, blogs, videoconferència, ...)

Fer un ús eficient i eficaç de programes del paquet ofimàtic (processador de textos, full de càlcul, bases de dades).

Realitzar edició digital d'imatge, àudio i vídeo.

Cursant l'assignatura d'informàtica en Batxillerat, podràs adquirir les següents capacitats:

Gestionar un equip informàtic a diferents nivells (físic, lògic).

Configurar una xarxa informàtica.

Valorar la seguretat d'un equip.

Programar aplicacions per a dispositius mòbils.

Dissenyar i programar jocs senzills.

Dissenyar pàgines web.

Totes les assignatures del departament són optatives.

Continguts:

Informàtica 1ESO: Introducció a l'ús de l'ordinador.

Informàtica 2ESO: Edició digital d'imatges, presentacions digitals, blogs i fòrums, seguretat en l'ús d'Internet, introducció a la programació per blocs.

Informàtica 3ESO: Producció multimèdia, edició d'àudio vídeo digital, aprenentatge al llarg de la vida, correu electrònic, producció de documents col·laboratius, programació d'aplicacions per a dispositius mòbils.

Informàtica 4ESO: Equips informàtics, sistemes operatius, xarxes, producció ofimàtica, bases de dades, producció multimèdia, seguretat informàtica i ètica, publicació i difusió de continguts en la web.

ICT 4ESO: aquesta assignatura té el mateix contingut que Informàtica 4ESO, però s'imparteix en anglés, dins del programa plurilingüe del centre.

TIC I (1r Batxillerat): La societat de la informació, arquitectura dels equips informàtics, organització, disseny i producció d'informació digital, xarxes i programació.

TIC II (2n Batxillerat): Programació estructurada, l'era digital, blogs, seguretat informàtica, programació orientada a objectes i programació web.