Departament de Filosofia

En el primer pis de l'edifici d'ESO i Batxillerat, al fons del corredor de la biblioteca, es troba el nostre departament. Hi pots acudir per a consultar qualsevol qüestió acadèmica, sol·licitar ajuda en les teues activitats i projectes, revisar les teues qualificacions o demanar recomanacions lectores. Farem tot el possible per ajudar-te en allò que necessites.

• ESO i Batxillerat

El nostre gust pel coneixement, sorgit de la natural fascinació humana, és el tresor que ens agrada protegir. La filosofia és el resultat de la curiositat humana. Estimem conéixer. Per això, el nostre objectiu és estimular la capacitat humana de fer-se preguntes i el desig de respondre-les. Diversos projectes educatius contribueixen a l'acompliment d'aquest objectiu:

Aprenentatge continu, en espais i temps alternatius a l'aula. A aquest projecte s'hi vincula Aprendre Viatjant, un dels més destacats i consolidats al centre, premiat per la seua innovació educativa. Consisteix en una setmana d'immersió en la ciència, les arts, la cultura i el patrimoni d'algun país europeu. Amb ell es tanquen, a més, els nostres cicles educatius en 4t d'ESO i 2n de Batxillerat.

Aprenentatge significatiu: el que ens ha dut a treballar per projectes basats en temes d'actualitat històrica i social. Un d'ells, per exemple, el que es desenvolupa en 4t d'ESO, és un monogràfic sobre totalitarismes.

Amor per la lectoescriptura i la seua utilitat com a ferramenta d'aprenentatge. Totes dues competències són l'eix conductor de l'aprenentatge en tots els nostres cursos i matèries.

Liure accés al coneixement. Així, tots els materials són de producció pròpia. Iniciada la seua elaboració fa dècades, estan constantment actualitzats. Alguns d'aquests materials i projectes han estat premiats pel Ministeri d'Educació -Joves investigadors del CSIC-, la Conselleria d'Educació i altres institucions.

Desenvolupament digital. L'educació ha de buscar un equilibri ajustat entre tradició i innovació. D'aquesta manera, junt amb el patrimoni filosòfic heretat des de temps immemorials, els nostres materials generen cursos complets que estan a disposició de l'alumnat en la plataforma digital del centre. Per al seu desenvolupament fem ús de ferramentes i programes educatius que permeten presentacions dinàmiques i atractives, que faciliten la investigació, la producció de materials de l'alumnat i l'aprenentatge cooperatiu, significatiu i relacional.

No és fàcil trencar la inèrcia de les dues cultures. Més bé és un desafiament educatiu superar la divisió ciències vs lletres. Però la formació integral exigeix apartar la miopia que divideix el coneixement en dues branques irreconciliables i dona superioritat a una sobre l'altra. L'educació no pot reduir-se a un simple aprenentatge per al futur laboral o professional. Enfront del pragmatisme i economicisme imperant, el patrimoni cultural d'aquesta assignatura serveix d'antídot a aquesta esbiaixada consideració del saber. Els valors de la filosofia han atorgat a occident la seua identitat. Conéixer més i millor és condició necessària per a crear coneixement propi, crític i diferencial. I aquesta és una exigència ineludible per a una ciutadania lúcida i activa, que participe en les decisions de la seua època i comprenga els valors que la inspiren.

• No n'hi ha.